fredag 5 juni 2009

Betyg och hjärntrassel

Hej på er!
Jag och Kelly gick förbi skolan i regnet, och hämtade ut mitt betyg. Supernöjd är jag! Fick VG i samhälle, religion och programhantering, G i matte och MVG(!!) i engelska. Yes! Precis det jag kämpat för. :) Okej, tycker väl jag kunde fått ett MVG i programhantering också, men han måste ju haft någon bra anledning att "bara" ge mig VG. Nöjd ändå liksom. :D

Ah, jag blir lite småtjurig när man inte vet riktigt vart man har folk. Säger en sak, beter sig på ett helt annat sätt. Ger konstiga signaler... Nä, jag fattar inte. Men så är ju jag lite rörig och komplicerad just nu kanske...

Tänkte ge mig ut i det uuunderbara vädret med Kelly sen när hon vaknat. Måste ju ut och leka lite, för åka vagn är inte direkt roligt för henne... *s*
Hoppades på party ikväll, men känns inte som att det blir av. *hm* Nåja, får väl annonsera efter en fest på face då. ;) Annars är väl inte det hela världen om jag får vara hemma, men det hade varit lite kul att träffa folk idag...

Ah, Belinda frågade om jag ville köpa hennes soffa. En skitfin skinnsoffa med schäslong, och för bara 1500 (tror jag det var). Problemet är ju att jag inte har, eller kommer ha, dom pengarna sådär bara. Iofs erbjöd hon att jag kunde få betala lite då och då, och det vore ju toppen! Då hade jag i alla fall sparat in nästan 2000 kronor och sluppit fixa med transport av IKEA-soffan jag hade tänkt köpa...
Nåja, jag fick ju inte tag på någon från soc idag heller. Hon jag skulle prata med återkommer den 9:e juni... Blir tokig! Tänk om jag inte får några pengar alls den här månaden?! Kom ju på att jag kanske borde gått till arbetsförmedlingen i måndags och anmält mig arbetslös... *hm* Dessutom kanske de anser att Martin ska betala mina räkningar också eftersom han bott här halva månaden. Åh, vilket jäkla krångel det kommer bli då! Tänk om jag blir vräkt?! Eller får kronofogden på mig om jag inte lyckas betala mina räkningar... Eller om vi inte har råd att köpa mat... Fan! Jag har alltid fasat för att bli ett sånt där klockrent fall som får låna pengar av alla för att kunna överleva. Jag vill kunna klara mig själv, och har ju alltid gjort det innan! Hur kärvt det än har varit, har jag alltid lyckats lösa det utan hjälpt från soc eller nåt liknande... *blaaah*

Nepp, nu ska jag surfa runt lite i väntan på bättre tider. Min mobil är helt tyst idag. Har ju inga pengar kvar knappt, så jag känner mig något handikappad...
Puss hej!

Inga kommentarer: