måndag 29 juni 2009

Gräver ner mig.

Du anonym som klagar på mina "kostsamma" planer. Om det nu är så viktigt för dig att veta hur jag planerar, så är det bara juni månads räkningar jag inte klarar. Jag har jobb i sommar, men får ingen riktig lön förrän i juli. DÄRFÖR söker jag soc.bidrag för EN månad. Att behöva sluta drömma och planera inför hösten bara för att jag har ekonomiska problem just nu, tycker jag rimmar fruktansvärt dåligt...

Åh, jag blir tokig! Fattar inte hur jag kan vara så himla ledsen egentligen... Jag fattade ju att det här skulle hända. Har ju varit förberedd och kämpat för att inte trilla dit hela tiden, bara för att det var så himla oberäkneligt... Det fanns tydligen mer där än vad jag trodde... Fan! Varför ska jag alltid göra bort mig såhär? Alltid!

Nåja, det är väl bara och inse fakta. Börja ta tag i livet istället och se framåt. Jag har bestämt mig för att plugga i alla fall. Det är ju det jag har sett fram emot, att få börja ett nytt liv. Hade väldigt gärna flyttat långt bort också, men det går inte så länge Kelly är liten. I så fall får jag väl hyra en lägenhet åt Martin på samma ort också, och det skulle bli lite väl dyrt. *s*

Har varit hos mamma och pappa nu i eftermiddag. Cyklade dit med Kelly direkt efter att ha hämtat henne. Vi käkade mat och gjorde jordgubbstårta. Har inte haft någon vidare aptit idag, så det fick bli ytterst lite tårta. Men gott var det! :)

Jahapp.... Funderar på att göra om layouten i bloggen lite. Vill ju ha den somrig men ändå... mörk. Nåja, blir att kolla runt lite efter inspiration. Eller så slänger jag på mig myskläder och lägger mig under en filt i soffan framför något teveprogram. Vilket är mest tidskrävande? ;)
Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch va hemsk jag känner mig :( önskar jag liksom hade en dragkedja, så jag liksom kunde öppna upp så enkelt som skulle behövas...

Anonym sa...

Det är den studerandes lott...att ALLTID vara utan inkomst i juni!! Fy bläh. Hur många studenter måste inte söka socialbidrag i juni månad? Nä Skit i elaka kommentarer och kämpa på...Tänk på lönen som väntar när du är färdigutbildad och fått jobb. Då kan du knäppa dessa storgapiga typer på näsan, och hoppa fallskärm ;)