fredag 12 juni 2009

Hard work

Hej på er!
Dåligt med uppdateringar nuförtiden, jag vet... Händer mycket nu, så tiden räcker inte till för allt. *s*
Har jobbat mellan åtta och fem idag. Ganska mycket folk, ganska mycket varor, och ganska mycket ryggont. *aj* Fattar inte vad det är för fel på den! Har haft superont i flera dagar nu. Funderat lite på om det har kommit tillbaka sen graviditeten, för det är mest i svanken det gör ont... :/ Är detta möjligt? Hm...

Kände mig som en död sill när jag kom in genom dörren, och har väl inte varit särskilt roligt sällskap för varken Kelly eller Martin fram tills nu antar jag... Kelly har lagt sig för kvällen, och min mage börjar protestera. Tror jag måste få i mig lite mat för att orka vara vaken några timmar till. Jobbar 12 timmar i morgon så jag måste lägga mig någorlunda tidigt...

Vi hade möte idag på morgonen. Chefen pratade om omsättning och sånt, och berättade sedan att alla vi helgjobbare kommer förlora våra arbetstiden fr.o.m. den första september. Skit också! Även om jag bara jobbar 8 timmar i månaden, blir det en skön tusenlapp att lägga i plånboken. Särskilt viktig är den ju när jag pluggar, och måste leva som fattig student... *s* Nåja, lika bra att börja ragga nytt kvälls- och helgjobb då. Undrar om de på Ica är intresserade av att ha mig när jag tackat nej till jobbet de erbjöd mig? Frågan är ju fri åtminstone...

Dessutom fick vi lönelapparna idag. Fick se att de kommer betala ut semesterersättning för innestående semesterdagar. Jag var ju mammaledig förra året, och jobbade inte så mycket under sommaren, så därför hade jag bara 23 semesterdagar att få betalt för. Helt klart nöjd ändå, för junilönen visade sig bli mer än dubbelt så mycket som jag föräntat mig. :)

Ikväll blir det popcorn och filmkväll. Känner mig för en gångs skull inte sugen på fest, vilket känns jätteskönt! Det lär väl bli en cider eller två på knuttefesten i morgon, men så ska man ju re ut att blanda drinkar och shit också. *fnissar*
Nope, dags att få i mig något. Hör av mig mellan jobben i morgon!
Puss hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

23 av 25 är väl great??

Tgirl sa...

Om du har lite koll på IP-numrena så kan man ofta lista ut tillsist vem som kommenterar... Du kan iaf åtminstonde kolla på susnetloggen i sökrutan ungefär vart dom kommer ifrån, men ibland funkar det inte på vissa teliaip bla, alla kommer från borås. :/
Du har kanske koll på vem det är iofs och är inte lika paranoid som jag! Haha! Jag har ett dokument med sparade ip-nummer som jag vet vilka dom är *hehe* som jag kollar av ibland!! Är ju dessutom så sjukt nyfiken med!!