söndag 14 juni 2009

Knuttefesten och Ikearesan.

Jamenvisst... Nu Anonym var det ju såhär att jag inte alls skulle supa igår. Jag stod i baren och såg till att alla besökare på knuttefesten blev fulla istället. Jobb går givetvis före fest, så är det bara. Och jag skiter i hur mycket Martin vill ut och festa, men just när det blir sånt här emellan tycker jag man kan prioritera lite. Om jag vill ut och festa tycker jag att det är upp till mig, eller? Jag ser ju alltid till att Kelly har det bra antingen med Martin hemma eller hos mina föräldrar. För det mesta turas vi om, Martin och jag, så då VET jag att hon ligger hemma och sover tryggt i sin säng.
Jag festade mycket för några år sedan, men fr.o.m. att jag blev gravid har jag inte festat särskilt mycket alls. Nu känner jag att jag behöver komma ut och träffa folk, dansa och ha kul, och inte ägna ALL tid ALLA dagar i veckan åt att vara ansvarsfull. Skiter faktiskt fullständigt i vad folk tycker om det, men jag kan då inte se något fel i det.

Hej förresten! :)
Idag har varit en fartfylld dag med mycket shopping och spring. Kelly väckte oss båda vid tjugo över tio(!!) idag, så då var det bara att pallra sig upp. Var redo för att åka innan tolv, så då lämnade vi av prinsessan hos mamsen. Hon såg verkligen fram emot att få komma till mormor idag, mitt lilla hjärta. Klättrade självmant upp i bilstolen, och när vi väl var framme sprang hon fram till dörren och väntade på att få komma in. <3
Vi åkte till Ikea direkt, och påbörjade den stora shoppingen. Hade bara planerat att köpa viktiga och absolut nödvändiga saker, eftersom jag verkligen HATAR att handla på krediten. Men icke... Hela vagnen var totalt överfull, vi fick ställa oss mot slutet och omorganisera för att få plats med ännu fler grejer. Haha!
Nåja, nu är lägenheten något finare än innan, med ny lampskärm till golvlampan, ramar till mina vackra förstoringar av Kelly, prydnadskuddar till sängen, griffeltavla till hallen och den nya stooora rislampan i sovrumstaket. :) Desstutom fick jag med mig både en fåtölj och en tevebänk som ska monteras ihop när Martin flyttat ut.

Och på tal om det; ja, vi tycker båda att det ska bli skönt när han flyttar. Få lite distans till det hela och slippa det där onödiga smågnabbet som blir. MEN, dessvärre kryper sig separationsångesten på och resulterar i dåligt humör från bådas håll...

Tänkte ta en snabbgenomgång från gårdagen också. Hade verkligen jättekul, och alla var så himla mysiga! Nåja, fanns väl ett och annat rötägg, men dom slapp vi undan som tur var. Det var så himla skönt att få jobba på ett ställe som hade hårda bud mot bråkstakar. Hålla sig i skinnet eller bli utkastad. Då kunde man liksom känna sig ganska trygg. :)
Framåt ett kände började jag känna mig seg och mör i hela kroppen, eftersom det var rätt intensiv drinkblandning från början till slut. Jäger & redbull eller redbull & vodka... Tråkigaste "drinkarna" efter en sisådär hundra blandningar, men vad gör man inte... *s*
När vi väl fick sluta vid tre, kände jag mig totalt mosad. Kändes precis som om jag hade festat stenhårt i flera dagar, med illamående, huvudvärk och ont i hela kroppen som följd... Dock hade jag faktiskt inte druckit något av betydelse (hade tagit någon klunk av en äcklig redbull & jäger...) Kom hem tjugo i fyra, svalde en efterlängtad värktablett och la mig i min sköööna säng. Hade åtminstone överlevt av dagen. :)

Nu ska jag kolla face och snart sova. I morgon är vi lediga, jag och Kelly, och om vädret håller sig fint åker vi nog ut en sväng till stranden. :)
Puss hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

håller fullständigt med dej du behöver komma ut och dansa och ha kul som alla andra du kan inte vara en ansvars mamma hela tiden du behöver tid för dej själv efter allt du har varit med om skit i vad alla tycker gör vad som faller dej in det gör jag mvh micke p.s förlåt jag glömde mitt namn ha en bra dag o sköt om dej nu

Anonym sa...

Men man kan ändå prioritera... Varför överge sitt barn som mest när hon förmodligen behöver er som mest.. Fast vad vet jag.. Alla är vi olika. Känner mig inte låst och inburad av mina barn. Jag älskar det...Dom är små så kort tid. Jag hinner sen..

Anonym sa...

Skita i alla andra och göra vad som faller en in!!! När man har familj? Vilken värld lever du i?