tisdag 23 juni 2009

Massa ord...

Hej hej!
Jag hade alldeles för mycket för mig igår, så det slutade med att jag inte hann blogga alls. Men nu är jag tillbaka med ofantligt mycket på hjärnan. Håll i er bara. ;)
Jag jobbade hela dagen idag. Var tänkt att jag skulle sluta vid halv sex, men tjejen som skulle stänga var sjuk, så jag blev kvar och stängde istället. Gick fint, trots att det var väääldigt lugnt och tråkigt de sista två timmarna...
I morgon är jag ledig, och planerar ett par timmar på stranden. Åker nog ut ensam så jag får rensa hjärnan lite, och vara ifred. Ska leja min lillasyster att komma hit och passa Kelly när hon sover. Underbart med syskon! :)
Igår åkte jag ut med mamma och Kelly till Oknö. Kellan badade och lekte, verkade ha det riktigt mysigt. Visst, man hann inte ligga sådär mycket i solen, men vad gjorde det! Det var kul att plaska med prinsessan i vattnet också, och shit så varmt det hade blivit sen sist jag badade! Inte sådär riktigt badvänligt kanske, men ändå. *s*

När jag lunkade hem från jobbet idag kom jag att tänka på det där med föräldraskap. Man kämpar och kämpar för att vara en så perfekt förälder som möjligt; tänka på ett ge dom nyttig och bra mat varje dag, att aldrig bli arg eller skrika på dom, ge dom allt de behöver and so on... Men ingen är perfekt, ingen gör alltid rätt. Man kan vara en toppenförälder ändå, och barnen älskar en ju lika mycket även om man blir arg och skriker lite då och då. Min mamma hörde på en föreläsning att man ska sträva efter att vara en lagom bra förälder. Det gör inget om man ger sina barn dålig mat ibland, att man blir arg, svär och skriker på dom ibland eller att man inte alltid har råd att köpa grejer... Man kan vara bäst ändå. I alla fall för sina barn. Jag t.ex. skulle aldrig vilja byta ut mina föräldrar, även att jag kan känna att jag hatar dom ibland. Dom är ju faktiskt bäst i mina ögon. <3

Jag känner att jag har det ganska tufft just nu. Jag är så kluven på så många områden... Har börjat tveka på om jag ska plugga eller inte... OM jag börjar plugga, så innebär det att jag får nöja mig med ganska lite pengar i nästan fyra år... Är så sjukt trött på att bara klara mig såpass att jag kan betala räkningar. Jag vill kunna unna mig saker. Inte hela tiden behöva räkna varenda öre när jag ska göra nåt...
MEN, om jag inte pluggar nu så kanske jag aldrig gör det. Och jag vill ju verkligen göra något med mitt liv. Jag har ju pluggat nu i vår bara för att kunna plugga vidare och verkligen bli något... Dessutom, vem vill egentligen gå omkring och göra något man inte vill, ända fram till pension?
Men åh... ändå... Det känns som att det kommer bli så tufft ekonomiskt nu när jag är ensam, och de veckor jag har Kelly kommer jag inte kunna ägna mig helhjärtat åt pluggandet, vilket kommer behövas för att klara mig... Fast jag har ju verkligen sett fram emot att börja ett nytt liv, träffa massa nytt folk och ha jättekul på högskolan, OM jag nu skulle komma in... Förstår ni vilket trassel jag har i huvudet?! *gah*
Dessutom känner jag mig superstressad över att inte veta hur jag ska kunna betala mina räkningar. Vet ju ingenting om mina inkomster, så jag antar att det bara är att börja ringa runt och skjuta upp betalningarna. Hatar att inte ha kontroll...!

Känslomässigt är allt en enda röra. Jag vet ingenting... Det varierar från ena dan till den andra, och får mig att antingen skutta fram och kasta blommor eller gräva ner mig i rabatten här utanför... Varför ska allt vara så komplicerat?
Det har gått fövånansvärt bra att vara ensam nu sen Martin flyttade. Visst känns det jobbigt och ensamt vissa stunder, men ändå ganska avslappnat och fritt. Jag vänjer mig snart...

Som det ser ut nu drar vi till High Chaparall (stavning?!) på fredag efter jobbet. Lär bli jobbigt att köra efter två heldagar, men det ska nog gå. Hoppas verkligen på att det blir kul, även om jag är en aning... skeptisk? Så mycket nytt folk, och jag är ju väldigt hispig av mig när det gäller att åka till nya ställen med så många nya människor. Kan iofs bara bli det ena eller det andra, och jag har ju faktiskt inte svårt alls att komma överens med nytt folk. Kommer bli bra.
Nope, dags att sätta punkt kanske? Bjuder på dessa underbara musikklipp, så enjoy!
Puss




1 kommentar:

kultjej sa...

vem ska du åka dit med?

kram