lördag 20 juni 2009

Midsommardag med jobb, fläskfilé och kroppsnoja.

Hej på er!
Så var den här midsommaren över. Skönt kan man tycka, och jag måste medge att detta årets midsommarfirande var det bästa på väldigt väldigt länge. Notera då att jag fortfarande var kvar i Mönsterås! ;)
Vi åkte ju ut till Oknö och tivolit på kaffetorpet på dagen, men pga det dåliga vädret åkte vi igen efter bara någon halvtimme... Att det ALLTID ska regna på midsommarafton...
Därefter skjutsade vi hem Martin, och körde hem till mamsen för lite midsommarmat. Mums!


Jag var hos Paul och Charlotte innan sex. Det skulle kommit fyra till, men ingen av dom kunde, så det blev bara vi. Mycket trevligt ändå! Vi pratade skit, drack lite, åt en och annan jelloshot med limesmak (mycket smarrigt!!) och grillade. Efter maten hamnade vi inne hos deras grannar, som visade sig vara en av mina gaaaamla klasskompisar. Har inte pratat med honom på övernio år, men nu så. *s* Där var också två av mina härliga arbetskamrater och några till.
Vi satt ute och smaskade i oss av de sista jelloshotsen, pratade skit och hade allmänt trevligt. Jag och Mikaela körde igång discot och skakade rumpa för hela slanten en bra stund. Ingen fest utan dans ju! ;)
Senare framåt kvällen satte vi oss och spelade Sanning eller Konsekvens. Så jävla roligt! Fick illustrera min favoritställning, dricka en grogg bestående av 75% whisky och resten vitt vin (ja, den var MYCKET äcklig...) och fick mig en lapdance. Wahaha! Klockan två ringde min lillasyster och ville att jag skulle komma hem, så då var det bara att tacka för mig och gå.
Jag fattar inte vad som gick fel, jag skulle ju bara dricka några öl och ha trevligt, och sen vakna upp pigg som en lärka och gå till jobbet utan problem. In my ass! Kunde knappt röra mig när jag vaknade. Tvingade upp mig ur sängen och svepte en värktablett, och sen var det bara att cykla bort med Kelly till Martin. Efter ett par timmar på jobbet, och ytterligare en värktablett senare började jag långsamt må bättre, och kunde till sist få i mig en tonfiskbaguette. *s* Därefter blev det bara bättre, och de sista timmarna gick som en dans. :) Tur att jag slapp vara så satans trevlig och ta hand om kunder idag då. Haha!

Micke, Simon och gitarren.
Skitkul ju! *asg*
Dansa dansa... ;)
Shake it! Notera Rebeccas psykopatiska min. Haha!
Mikaela + jelloshots = sant. ;)
Tobias och Paul.
Rebecca och Mikaela.
Fina Charlotte med sin fina mage. :)

Åkte hem till mamma o pappa vid halv fem nånting, och fick potatisgratäng, fläskfilé och värsta salladen. Mumma för magen som Jennie brukar säga. ;)
Martin följde med mig hem, så vi har planerat att kolla på någon film tillsammans. Kan vara skönt att bara kunna slappa lite såhär dagen efter. Han var ju också ute igår, så ingen av oss har varit särskilt pigg...

På väg hem från jobbet öppnade sig himlen, och där stod jag och försökte hålla mig torr under ett träd. *s* Lyckades inte så bra...

Ah, duschade förut, och precis innan jag skulle hoppa in fick jag syn på min spegelbild. Hade verkligen ingen bra dag för det, utan kände mig mest som en stooor valross. Usch! Har gått på mig, ja ett kilo bara för den delen, men ändå. Så nu blir det dags att ta tag i det. Börja äta nyttigt och gå massa promenader, för såhär kan jag inte ha det! Har jag lyckats gå ner tänker jag INTE börja öka i vikt igen bara för jag inte kan kontrollera mitt satans småätande. Ge mig en superhög ämnesomsättning någon?
Tänker berätta en hemlis för er. Jag har komplex för väldigt mycket på min kropp, gillar den inte särskilt ofta... Men mitt allra värsta komplex, det där som får mig att tjuta framför spegeln de där dåliga dagarna, det där som får mig att känna att jag skulle göra vad som helst för att få byta med någon... Mina bröst...
Skulle jag någon gång vinna på lotto, eller bli rik på något annat sätt, skulle jag inte tveka till att ta till kniven. Okej, de säger ju att självförtroendet inte blir bättre av plastikoperationer, för att problemet egentligen sitter i huvudet, men det tror jag inte på. I många fall kanske, men inte här. Visst är det alltid en stor risk att lägga sig under kniven, men går det som det ska skulle hela livet kännas något lättare. Faktiskt...
Nåja, nu lär jag väl få en och annan taskit kommentar, men det struntar jag i. Känner att jag kan behöva få vara lite personligt ibland också. Är det inte därför man bloggar?
Nähepp, dags att sätta på popcornen (ja, för dieten gäller från måndag! *s*) och slänga sig i min fina fina soffa. :) Ha en toppenkväll!
Puss på er!

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Du är så söt Cecilia!! <3

ville bara säga det.
ha det bäst!
kram

galem sa...

tycker om att du kan skriva personliga saker i bloggen, den är till för det ;)
själv så slutade jag med det eftersom många började snacka, tissla o tassla.

Och förresten, du är skitsnygg!
Syns att du gått ner i vikt :O

Kram/galem