måndag 1 juni 2009

Mors dag och en solig måndag.

Hej på er!
Jätteledsen att jag inte uppdaterade något igår! Jag och Kelly var ute hela förmiddagen, och sen däckade vi båda två och sov i två timmar. Haha! Jag brukar verkligen hata att sova sådär mitt på dagen, men det var välbehövligt. Har varit intensivt och lite sömn på sistone, så jag behövde ladda upp batterierna något. *s*
Vi skulle åkt på kalas hos Klara och Per på eftermiddagen, men Kelly är så himla förkyld nu, och så hade vi nog inte kommit iväg med bilen. Den krånglar ju lite titt som tätt tycker jag... :/
Så när vi vaknat ur vår skönhetssömn, begav vi oss ut till mamma och pappa för grillning. Det var helt fantastiskt väder, och humöret var på topp.
Käkade massa grillat kött, spelade kubb och myste i det gröna. Lovely! :)
Det var ju mors dag också, jag fick en superfin kuvertväska (perfekt att med sig ut på dansgolven! *s*) när vi var i Högsby häromdagen. Så nöjd är jag! :)
Här får ni lite bilder.







Mina kära päron har en katt som nyss fått en kattunge (den lilla sötnosen på bilderna!). Häromdagen rymde deras grannhund och gav sig in på deras trädgård och upp på altanen. När Therese öppnade dörren för att försöka få bort den, fick såklart kattmorsan syn på honom. Helt crazy gav hon sig på Therese och klöste sönder hennes ben. Och hon ska gå i klänning på studenten om bara lite drygt en vecka. Stackars! Gjorde ont bara av att titta på henne... :/



Hua! Nåja, det hinner nog lägga sig något sånär till studenten. *håller tummarna*
Idag har jag varit superflitig! Låg och segade kvar i sängen i en hel timme efter att ha tagit upp Kelly. Hon är så lugn och snäll på morgnarna. Sätter man på teven kan hon sitta där coh filosofera en bra stund, medan hennes extremt morgontrötta mamma kan ligga kvar och bara draaa sig. :)
Började med att diska, därefter bädda sängen, skaka mattor, damma, dammsuga, torka golven och rensa bort de hemska ljungen ur balkonglådorna. Nu är där bara jord och solcellslampor, men det ser helt klart bättre ut. :) Hoppas på att ha råd att köpa lite fina sommarblommor så man slipper skämmas inför alla förbipasserande bilar. *s*

Häromdagen ringde det i min telefon när vi var ute på promenad.
- Hej, det är Anne-Maj (vår bvc-sköterska heter ju så)
- Men heeej Anne-Maj! sa jag lite för överentusiastiskt.
- ....... Vem är det jag pratar med?
- Cecilia Brötte!
- Jaha! Och jag som skulle ringa till min sonhustru!

Haha! Ja, så vi pratade lite när hon nu ändå lyckats ringa fel till mig, och bokade in en tid för 1 ½-årskontroll nu i eftermiddag klockan tre. Perfect! :)
I morgon hoppas jag verkligen att Kelly är så pass pigg att hon kan åka till Birgit. Ja, och att solen håller i sig förstås! Då ska jag cykla ut till oknö och glassa i solen ända till hämtning. :D
Dags to put on some makeup kanske, så jag kan ge mig ut när princessan vaknat. Hoppas på att träffa Belinda lite idag också!
Ut och njt av solen nu era galningar!! ;)
Puss på er!

Inga kommentarer: