tisdag 16 juni 2009

Nu är det nära...

Godkväll...
Jag börjar bli mer och mer less på att blogga nu känner jag. Tycker det är jättekul och skönt att få rensa hjärnan, men att behöva försvara sig hela tiden känns väldigt jobbigt just nu. Har så mycket annat som rör sig i hjärnan... Viktigare saker...
Jag är en toppenmamma, så är det bara. Kelly är mitt liv, utan henne finns inget kvar. Jag sätter henne alltid först, och mår hon inte bra gör inte jag det heller. Så är det väl för alla föräldrar. Men jag vill också ta vara på tiden, man är ju bara ung en gång. Visst hinner jag med saker när hon blivit stor, men vissa saker bör göras när man är ung...


I morgon flyttar Martin... Har kört lite lådor och grejer till hans lägenhet ikväll. Nu är det nära... Jag har förberett mig hela tiden på att det kommer slå mig i bakhuvudet när han väl är borta, den där separationsångesten... Han är ledsen... Jag blir ledsen... Skit också... Men det går över. Han kommer i alla fall få en supermysig lägenhet, och jag är övertygad om att det kommer bli bättre så fort han har kommit tillrätta med att bo ensam. Tror det gör mest ont att veta att han (och jag) inte kommer få träffa Kelly varje dag, som man är van vid. Det är det allra värsta. *suckar*

Nåja. I morgon blir en lång dag. De kommer med min soffa vid åtta och ska då börja köra hans grejer också. Sen ska väl vi göra oss klara och åka för att fixa i hans lägenhet. Han jobbar ju hela dagen, så då har jag och mamma lovat att göra fint där hemma. Har en och annan möbel att montera ihop här hemma också, och sen kommer kvällen. Den första, oerhört ensamma kvällen i min alldeles egna lägenhet. *hua*
Vi ska sova nu. Ja, eller prata och tjuta antar jag... Det kan behövas...
Puss hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej sluta inte... en blogg tycker jag är till för att ventilera sig i!! Sen de som läser tycker jag rent ut sagt kan hålla sin åsikt för sig själva om de tycker nåt elakt!!! Eller så stänger du av "kommentar" funktionen"

Styrkekram/Pernilla

kultjej sa...

usch ja! Visst kommer det bli jobbigt men du/ni kommer in i det rätt så snabbt tror jag. Och det är ju tur att ni skiljs som vänner, då kan ni fortfarande hitta på saker tillsammans med Kelly!

Kramar!

Anonym sa...

Hoppas du förstår att den anonyma kommentaren om att..skita i vad andra tycker och göra vad man själv vill..och vilken värld du lever i.. inte var menad till dig, utan till Micke som gav det rådet. Att du bryr dig om vad andra känner och tycker finns inget tvivel om.