onsdag 24 juni 2009

Sommar och sol!

Hej på er!
Idag har jag haft en helt underbar dag i solen! Gick ut en sväng med prinsessan på förmiddagen, fixade lite mer papper, och köpte kuvert och frimärken så jag kan skicka in alla handlingar till soc i morgon. Bara ett och annat papper som saknas, men det ska jag nog kunna skaffa fram tills jag får tid för möte.
När Kelly däckade, kom min lillasyster hit och passade henne så jag kunde åka ut en snabbis till Oknö och steka i solen. :)
Därefter åkte jag hem och fixade lite innan vi åkte och hämtade upp Belinda, Sofie och Wilma för ännu en tur ut i det blå. Härligt med sol och bad när sommaren verkar ha strejkat ända tills nu. *s*

Nu sitter jag och lyssnar på Veronica Maggio. Skumt det där egentligen, jag har aldrig lyssnat sådär på henne, men har upptäckt att hon är skitbra! Lyssna bara på hennes låt 17 år, ni som inte hört den än.



Jag gick och tänkte på det där som påstås ha inträffat på en skola i Mönsterås kommun. Att en flicka skulle blivit sexuellt ofredad av en kurator... Tycker det är helt otroligt konstigt, med tanke på att två av mina syskon och min pappa känner honom väl, och aldrig någonsin märkt av något skumt. Jag tror inte ett dugg på vad som påstås, utan är istället ganska övertygad om att det hela är en stor, hemsk lögn. Visst, många tjejer råkar säkert ut för såna saker av psykologer, kuratorer och liknande, men så finns det ju dom som fantiserar och hittar på för att förstöra människors liv.
Det är ju faktiskt så, att tjejer i en viss ålder är sjukt paranoida, det vet jag ju själv! Det räckte med att en kille eller vuxen man log och klappade en på axeln så fick man ju för sig saker. Och den där läkaren som undersökte oss tjejer i sexan, usch och fy! Pratet gick och det var ju allmän sanning (trots att vi egentligen inte alls visste...) att han var pedofil. Man drar såna sjuka slutsatser utan att mycket behövs...
Visst, det finns ju alltid en chans att det stämmer, men jag tror inte på det! Är det hela falskt, är hans liv ändå förstört nu. Han lär aldrig mer få jobba i skolor, hans familj splittras och det lär förfölja honom vart han än tar vägen... Usch!
Hörde om något liknande som inträffat någonstans i Sverige. En lärare var ute och festade när han fick ett sex-sms. Han svarade lite fräckt sådär trots att han inte visste vem det var ifrån. Det visade sig vara en elev (en tjej såklart...) som ville ha högsta betyg. Fick hon inte det skulle hon visa alla meddelandet från honom och sprida ut att han var pedofil. Han vägrade som tur var, och vann i rätten. Men bara se där hur sjuka vi tjejer kan vara för att få det vi vill!

Nåja. I morgon är det jobb hela dagen. Kan vara skönt att vila lite från solen nu, så brännan hinner lägga sig lite. *s*
Lagade kycklingfilé, nudlar och wokgrönsaker ikväll, och både jag och Kelly smaskade som galningar. På så sätt, när det gäller maten, är det jätteskönt att bo ensam! Martin äter ju så himla ensidigt och tycker varken om grönsaker, kyckling eller stark mat. Jag ÄLSKAR ju allt sånt där, så nu kan jag laga vad jag vill utan att behöva tänka på att laga extrarätter för någons skull. :)
Ikväll måste jag verkligen lägga mig tidigt. Det blir tufft nu den återstående veckan. Måste försöka få tag på ett tält också. Hm.. Någon? ;)
Puss på er!

5 kommentarer:

Anonym sa...

måste påpeka det där med kuratorn... hade själv svårt att det tro det då jag tyckt han varit jättetrevlig! MEN man kan inte bortse från att det faktiskt är så att han tidigare anklagad(vet inte om han blev dömd då) för liknande saker!

FreddeB sa...

Hej "anonym", jag vill bara påpeka en sak. att nu är det så att jag har känt denna kurator i över tre år och inte märkt ett dugg att han var "lutad" åt det håller. och tror inte du att det hade synts eftersom han tränar så kallade småtjejer från 5 år upp till 20? och jag har aldrig sett honom vara nära en liten tjej ens, kanske en förstående klapp på axeln efter en förlorad match, ingenting mer, så jag kommer alltid tro på att han är oskyldig. Han har varit den underbaraste gubben jag någonsin har träffat och jag tror som cecilia, allt är en stor hemsk påhittad lögn från en fjortis. Förstår inte att man vill förstöra någons liv så här mycket, han kommer ju inte kunna visa sig igen, kommer aldrig få ett jobb som han vill ha, men jag tycker mest synd om hans familj, som måste leva med att alla tror att han är en pedofil.

Linda sa...

Hrm...nu är det ju också så att man faktiskt inte alltid känner en person så bra som man tror!
Det finns de som varit vän med pedofiler, mördare, våldtäktsmän i flera år utan att kunna tro att den personen är kapabel till en sådan sak!

Sen vet jag inte om det står vad det är han ska ha gjort?! Sexuellt ofredande är inte detsamma som pedofil!!!
Och hur gammal är hon?!
Herregud, det är ju bara att se sig runt...hur många 14-15 åriga tjejer är det inte som är tillsammans med killar som är 7-10 år äldre?! Dessa killar, är de också pedofiler då?! JA, i lagens namn är de faktiskt det!
Sjukt men sant!
(sen kan jag kanske undra lite över hur en 25-åring funkar, som springer efter 14-15 åringar...kanske är det för att de själva stannat i den åldern och vägrar inse att de är vuxna?!)

Katrin sa...

Jag hoppas att om Kelly kommer hem och berättar att någon ofredat henne att hon blir trodd av dig oavsett vem som gjort det och hur väl du än känner honom och hur svårt du än har att tro att det är sant. Oftast är det ingen ful gubbe utan en "vanlig" välanpassad social man. En styvfar, någon i bekantskapskretsen eller personal inom skolan. Med andra ord vem som helst.

Anonym sa...

måste tillägga att samma man fått sluta på en skola i Oskarshamns kommun för samma sak o varför får någon sluta om det inte ligger något bakom????
Nej tack man ska ge barnen den tilliten att dom vet att säger dom något ska dom bli trodda..
hur ska dom annars känna sig trygga??