onsdag 10 juni 2009

Student.

Hej på er!
Idag har varit en bra dag, vill jag bara börja med. Humöret håller sig på topp, och jag vaknade för en gångs skull på helt rätt sida. :)
Kelly var på Kotten mellan nio och ett idag, och under tiden hann jag garnera färdigt smörgåstårtorna, duscha, göra min smarriga grönsakspaj och diska. Plockade ihop lite grejer och gav mig av för att hämta prinsessan.
Vi hamnade hos min mormor en sväng och fastnade på lite fika medan jag bytte kläder på Kelly. Skulle gått förbi och skrivit in mig på arbetsförmedlingen, men det var stängt. *pff* Får ta det i morgon då!





Väl framme vid skolan trängde vi in oss bland folket och roade oss med att lyssna på de blivande studenternas skönsång från balkongen. Mycket vackert måste jag medge. *s*
Therese sprang ut i sin underbara klänning, fick miljontals blommor och studentnallar, vi tog massa minnesvärda kort, och så åkte vi hem för fika.

Kelly var supergnällig när vi kom hem. Hon hade ju bara ätit bullar och kakor nu i eftermiddag, för någon särskild middag var det inte ens någon idé att försöka få i henne när det var så mycket folk i rörelse hos päronen... Drack en stooor flaska välling och däckade, för att bara en kort stund senare vakna, gråta förtvivlat och börja spy... :/ Neej! tänkte jag, och fick för mig att det var gårdagens spruta som spökade. Är ju sådär att vara hysterisk mamma. *s* Men, jag antog vid närmare eftertanke att hon hade ont i magen av alla sötsaker hon fått i sig under dagen... För jag vet ju mycket väl hur jag själv mår efter kalas och liknande... Stackars... Men, efter ännu en flaska välling och lite tröstande, somnade hon om och verkar sova gott. <3

Cyklade iväg till Statoil förut och inhandlade en stoooor panpizza och lite smågodis. Martin envisades med att vi skulle vara onyttiga resten av dagen också, så vi delade på pizzan, och sitter nu o smaskar godis. *gah* Fr.o.m. i morgon ska jag tänka nyttigt!
Blue Streak börjar på sexan om bara några minuter, så jag ska strax bädda ner mig i soffan och mysa. Ska givetvis bjuda på bilderna från idag, och så hoppas jag ni alla får en toppenkväll!
Grattis till alla lyckliga studenter btw, ni kommer älska att slippa skolan (åtminstone i sommar...) :D
Puss på er






Inga kommentarer: