tisdag 14 juli 2009

Back in business! :)

Hej på er alla!
Igår var jag så pepp på att blogga, men glömde helt bort det. Fy skäms! Jag har iofs jobbat både igår och idag så det har inte hänt särskilt mycket spännande i övrigt. Hämtat Kelly, lagat mat och ugglat framför datorn är i stort sett det enda jag gjort. *s*
Det har gått jättebra för Kelly på Lammet hittills. Kändes verkligen skit att lämna bort henne igår, eftersom hon var helt bortkommen. Vägrade nästan släppa taget om mig först, och sen när hon väl hamnat hos en av fröknarna satt hon med nappen och snuttefiltarna och bara såg sig blygt omkring. Mitt lilla hjärta! Kände gråten i halsen när jag gick, men blev oerhört lättad när jag hämtade henne och de sa att allt hade gått jättebra. :)

Ikväll åt vi marinerad, ugnstekt kycklingfilé, ris och café de paris-sås. Mumma! Känner mig mycket duktig som orkar laga sån mat efter en lång dag på jobbet. :)
Och på tal om jobbet. Jag fick ett ragg i fikarummet idag. Haha! Hur stora är dom oddsen?! :P Och då var det ingen Konsumanställd. Det ni! *asg*

Sitter just nu och färgar håret. Blev så himla trött på min nuvarande hårfärg, och tyckte jag behövde lite förändring. Passar bättre med mitt nya liv. :) Återstår att se hur resultatet blir, eftersom färgen som hoppade ur flaskan var svartlila. *gah* INTE alls vad jag har planerat kan jag ju tillägga...
Efter att ha lagt Kelly för kvällen, satte jag mig ute på balkongen en stund och bara andades. Kom underfund med att jag trivs med mitt liv. Jag trivs med att bo själv, kunna komma och gå som jag vill. Att enbart ha mig själv och Kelly att tänka på. Dessutom är hela mitt liv fyllt av människor jag tycker massor om. kan inte bli bättre! Nåja, kanske är för att jag är så trött och tillfreds med att bara ha fått komma hem som jag känner så. Fråga mig i morgon igen. ;)

I morgon är jag ledig, tack och lov! Tänkte försöka träffa lite kompisar, och så ska jag lämna av Kelly hos Martin när han slutat. Hon saknar sin pappa. <3
Dags att färga ögonbrynen igen, och sen (faktiskt) sätta mig i soffan, käka gurkstavar, dricka saft och kolla på film. Kan behöva annat än datorsittandet om kvällarna. :)
Jävla katt! Han stal en gurkstav!!
Puss

Inga kommentarer: