fredag 24 juli 2009

En dag på jobbet.

Hej på er!
Klockan har blivit jättemycket, och jag sitter fortfarande här och funderar på vad jag ska påta ihop åt er. Alla nattugglor måste ju ha något kul att läsa. ;)
Tänkte beskriva en lite del ur en helt vanlig dag på jobbet.

En tant kommer fram till mig vid charkdisken. Hon ber mig om ett hekto torparskinka (bara för att vi har extrapris på det den här veckan ska var och varannan kund köpa just den sorten!). Ett hekto, okej. Så jag plockar fram den förbannade skinkan och börjar skära. En skiva... två skivor... Hur var det nu den där låten gick... fyra skivor... Just det! Måste ju köpa blöjor innan jag går hem... sex skivor... Får inte glömma att köpa mjölk också... Och kattmat... tio skivor... Jäklar! Hur mycket var det nu hon skulle ha! Ett hekto var det ja... Skit också...
Kommer underfund med att jag ännu en gång helt glömt bort mig och skivat upp alldeles för mycket.
Ja, that's it! Mer spännande än så har jag det oftast inte. Ja, det ska väl vara när Madde börjar bowla med korvpaket och gud vet vad! Haha!

Jag har kommit fram till att jag lämnar det här bakom mig nu. Bättre att se framåt och leva i nuet. Drar bara ner mitt humör att gå och gräma mig över den frånvarande bekräftelsen hela tiden. I'm moving on fokes! Måste få njuta av livet istället för att gå och tänka, tänka, tänka på allt som inte finns där.

I morgon drar vi till Kalmar, jag mamsen och Kelly. Ska bli jättekul att få se hur skolan ser ut! Tar med mig kameran så kanske ni får se lite pics i morgon. :)

Emilia på jobbet var jätteledsen idag. Hennes barndomskompis körde ihjäl sig på moppe häromdan. Jag vet inte hur jag ska bete mig när någon blir så ledsen. Bara kramar om och försöker trösta. Är nog ganska värdelös på att peppa folk till att må bättre tror jag. Brukar då inte lyckas särskilt bra... *s*



Jag luktar kokosnöt. Nu vet ni det, alla intresserade. Köpte body butter på Netto häromdan, och den luktar helt wunderbart!
Ska ta med mig min härliga doft och lägga mig tillrätta i sängen nu. Måste orka upp i morgon, och hinna med allt som ska hinnas med innan vi åker. Godnatt!
Puss

Inga kommentarer: