söndag 12 juli 2009

En riktig städdag.

Hej på er!
Hann inte skriva något igår, men kommer nu med lite updates om helgen. :) Jobbade mellan 8 och 14.15 igår. Därefter åkte jag hem med Kellan till mamma och pappa. Lagade klyftpotatis, grekiska färsbiffar och tzatziki till hela familjen. Smarrigt! :) Min syster hade passat Kelly medan jag jobbade, och hade faktiskt fått ordning på webcamen jag har lånat av henne. Satt och roade mig med den på kvällen sen. :)

Idag låg jag och drog mig till halv tio. Mycket skönt och välbehövligt! :) Kelly dock, höll igång från klockan åtta, så hon var måttligt road av att jag låg och inte var till någon nytta... *s*
Kom fram till att jag skulle städa och fixa här hemma idag när jag väl är ledig. Annars är det alltid annat som kommer i vägen, men just idag känns som en hemmafixardag. :)
Har bytt sängkläder och tvättat ett par maskiner tvätt redan. Äntligen plockat in kläderna jag fick av Svjetlana (massor av fint!) och färgat ögonbrynen. :)
Kelly tar sin dagliga powernap just nu, så jag tänkte fortsätta med städningen när hon vaknat.

Pratade med Martin idag, och han skulle komma hit och hälsa på senare. Vi ska gå på Ice Age 3 ikväll! Ska bli superkul. :D
Veckan som kommer jobbar jag måndag, tisdag, torsdag och lördag. Bara långa dagar... Planerat in en sväng till Kåremo också, och då hoppas jag på badväder! :)

Jag har funderat mycket på det där med giftermål rätt mycket på sista tiden. Pratat mycket om det på jobbet också. En gammal man kom in och berättade att han och hans fru varit gifta i 70 år i år. 70 år! Tänk er vilken kämpaglöd den äldre generationen haft egentligen. Förr var det ju lite tabu att skilja sig, men nuförtiden skiljer folk sig för minsta lilla...
Kanske är det så att man gifter sig alldeles för tidigt eller av helt fel orsaker nuförtiden också, och det finns ingen värre lyckodödare än giftermål många gånger...
Jag vill jättegärna gifta mig en dag. Men då vill jag vara 100% säker på att det är en person som jag verkligen vill dela resten av mitt liv med. Bråkar man all the time eller har tusentals svackor per år, då tycker jag att man gör helt fel i att gifta sig. Sen är det ju självklart att alla förhållanden har dåliga stunder också!
Nej, jag ska hitta min själsfrände. Någon med samma livsvärderingar och mål som jag. Någon som jag kan vara mig själv med, som jag kan skratta med, gråta med och vara lycklig med. That´s it!

Javisst ja! Bilder från i onsdags. :) Enjoy!

Jag och min lilla pulla! :)
Jojo (vänster) och kusinen (höger). Ja, vi ÄR faktiskt släkt! Tro det eller ej. ;)
Min Belinda. :)
Bitchen på Vallen.
Ninni. Bara för att hon är så bedårande söt!

Jag kanske skulle försöka äta lite? Har fått min härliga svullarvecka nu... *suckar* Nåja, då är den ju över till nästa helg i alla fall. ;D
Dags att plocka ögonbryn och göra nytta.
Puss hej!

Inga kommentarer: