lördag 4 juli 2009

Kalmarshopping, grillning, jobb och blomsterrock.

Hej på er!
Förlåt så hemskt mycket för min frånvaro här på bloggen nu ett tag. Har haft för mycket att stå i helt enkelt, men NU är jag tillbaka med lite uppdateringar! :)
Jag och Lina åkte ju in till Kalmar och shoppade lite i onsdags. Blev inte mycket handlat, med tanke på att mina pengar inte ville infinna sig i plånboken... *s* Köpte dock lite smått och gott, fikade baguetter från Kallskänken och glass från Baronen. Mycket trevligt! Dessutom var det ju så äckligt varmt!
Hade tänkt åka och bada på kvällen, men varken jag eller Lina orkade med det. Tog istället en sväng hem till Martin och hälsade på min lilla prinsessa. Det är svårt att vara ifrån henne så mycket som jag är när hon sover hos honom!


I torsdags jobbade jag 8-16, och därefter följde jag med Lina och hennes föräldrar ut för ett dopp på Oknö. Vattnet var jättevarmt! :O Kan man vänta sig annat förresten med tanke på den värmebölja som härjar... *s*
Följde med dom hem och åt grillad lax med varm färskpotatissallad. Dubbelt mums måste jag säga, jag som var lite skeptisk till laxen. Det är nästan så jag ska tina upp den laxfilén jag råkar ha liggande i frysen och köra en repris. :) Delade på en flaska vin också (ja, ni hörde rätt, jag drack VIN!) och hade allmänt trevligt. Var ändå hemma vid elva, och somnade gott efter all mat och vinet. ;)

Igår jobbade jag 8-18.15. Det mullrade ju som bara den emellanåt, och plötsligt blev hela affären kolsvart. Haha! Som tur var höll det bara i sig i någon minut innan lyset kom tillbaka.
Martin och Kelly var hemma hos mig när jag kom hem efter jobbet. Lagade lite mat, nattade Kelly och så åt vi lite. Han åkte hem runt åtta, och resten av kvällen ägnades åt jordgubbar med grädde, cider, skitprat och mys på balkongen. :)


Idag vaknade hon vid halv sju, den lilla skitungen! Jag hade hoppats på att hon skulle sova åtminstone till nio, men icke! Jag, å andra sidan, låg kvar i sängen till nio ändå, medan hon ägnade sig åt att titta på barnprogram, busa med katten (och hans mat...) och hoppa på mig för att jag skulle gå upp. *s*
Det ska bli underbart med en någorlunda sovmorgon i morgon! Kelly ska sova hos mina föräldrar, eftersom jag ska jobba och Martin ska ut. Det är ju Blomsterrocken för er som missat det, och jag ska stå i baren. :) Ska bli kul, även om jag hellre hade stått på dansgolvet med Martina och skakat rumpa för hela Sverige. Måste försöka tänka lite ekonomiskt, och jag har ju faktiskt inte råd att gå ut...

Jag har fått en tid till soc på tisdag! Hoppas verkligen jag får min ansökan beviljad, för än så länge har jag bara kunnat betala ett fåtal av de räkningar jag har. Tack och lov att alla var så snälla och lät mig skjuta upp betalningen några veckor...

Kellan sover just nu, men sen ska vi ta oss hem till mamma och pappa. Skulle tagit en sväng på köpingen med mamma nu på förmiddagen, men klockan tickade iväg, och Kelly började bli trött. Så jag tog min lilla sockertopp med mig på promenad till Netto och köpte rakhyvlar. Ja, på så sätt är sommaren riktigt jobbig... *s*
Hon har en lite skum hobby min lilla dotter. Hon plockar skräp... Skräp, stenar och cigarettfimpar... Allt som ligger och skräpar på marken. Sen ger hon det till mig och klappar händerna för att hon varit så duktig. Hjärtat! <3
Hon vill ju gärna inte åka vagn heller, som de flesta andra barn i den åldern. Istället ska hon gå brevid och hålla i vagnen. Jag blir så imponerad när jag ser hur duktig hon blir av att vara hos Bibbi (hennes dagmamma). Hon har ju tydligen lärt sig att göra så, för att de andra större barnen alltid måste hålla i vagnen när de är ute på promenad.
På vägen hem satt hon i vagnen och gjorde slängpussar, något pappa Martin lärt henne. :) Hon pratar så mycket också, och visar jättebra att hon förstår mycket av det man pratar med henne om. Å, jag älskar henne så!

Jag måste ut och bada i eftermiddag! Håller på att förgås av värmen... Innan dess ska jag kanske försöka få i mig lite mat, hänga upp tvätten jag har i tvättmaskinen, raka benen och packa ihop allt som Kelly ska ha med sig till mamma. Det känns lite sådär att hon ska slussas runt så mycket nu. Först sova ett par nätter hos Martin, sen en natt hos mig, en natt hos mamma och så tillbaka till mig. Det ger ju ingen direkt trygghet, men vad ska man göra? Jag måste ju jobba nu när dom räknar med mig...
Hon har ju å andra sidan sovit mycket hos mamma och pappa innan, så hon känner sig ju trygg med dom. Hade varit en annan sak om hon skulle ha blivit tvungen att sova hos sin farmor och farfar... Dom har hon väl inte träffat på ett halvår nu skulle jag tro...

Nej, nu blev det här ett låååååångt inlägg, men nu vet nu vart jag hållit hus de senaste dagarna. :) Dags att fixa lite käk!
Puss på er, så syns vi förhoppningsvis ikväll! :D

Inga kommentarer: