lördag 25 juli 2009

Min prinsessa.

Hej på er!
Kelly har gått och blivit sjuk tror jag. Hon har haft jättedålig aptit i flera dagar nu, trött och hängig, men leker och skrattar på bra ändå. Välling kan jag inte ge henne längre, för den spyr hon bara upp med detsamma...
Har fått i henne lite glass, ytterst lite korv, lite lite macka och någon köttbulle på hela dagen. När vi kommit hem från mamma, fixade jag henne i ordning och la henne i sängen med en flaska välling. Bara några sekunder efter det att jag lämnat henne, hör jag henne hosta och storgråta. Då har hon såklart spytt ner hela sig, sängen, allt! Min lilla flicka... <3
Fick med henne in i badrummet, ställde henne i badkaret och tvättade av henne. Hon fick ligga i soffan medan jag bäddade rent i hennes säng, och där somnade hon. Usch... Jag mår så dåligt när hon är sjuk...
Tanken slog mig att svininfluensan går, men är lite skeptisk till att det skulle vara det. Får väl slå en pling till upplysningen i morgon och se om de tror det kan vara det. Bara inte jag blir sjuk! Har verkligen inte tid att ligga hemma och missa jobbet... :S Usch, nu känner jag mig illamående bara för det...

Nåja, över till min dag i Kalmar. Jag hämtade upp mamma efter halv elva, och kom in till Kalmar runt halv tolv. Gick en sväng på skolan, kollade in de som var där, pratade lite med någon av lärarna och fikade en kaka. :)
Därefter gick vi in till stan och kollade läget i butikerna. Som vanligt kan jag inte hålla mig, utan gick loss bland alla fina grejer! Blev två supersnygga klänningar (på REA), 5 par strumpor och ett par lilaprickiga basketkängor till Kellan, puder och ett par örhängen. Mycket nöjd! :)
Köpte en korv av kineserna, och tog en glass på Café Dream, och sen gick vi tillbaka till bilen.
Stannade kvar hos mamma o pappa ett tag innan vi gav oss av hemåt igen. Frågade Kelly om vi skulle åka hem till kissen, och hon formligen sprang ut. :)

Alla jag känner är ute och festar idag. Visst känns det lite tråkigt med tanke på det fina vädret, att jag måste vara hemma, menär nog bara bra. Känner mig plötsligt lite skum i magen. Illamående och låg... Usch!
Tack och lov att Martin har semester nu, så Kellan slipper vara på Lammet en vecka till. Visst, stället var jättefint, och personalen helt okej, men nej. Jag är verkligen glad att vi valde dagmamma istället för dagis. I alla fall tills hon är lite större. Vid fyra- femårsåldern kanske man kan byta till dagis, så hon kommer in i hur det är att vara i en stor grupp. En bra förberedelse inför förskolan dvs. :)
Dags att surfa vidare lite. Blir väl en stund framför teven innan jag går och lägger mig. Blir någorlunda tidigt ikväll, känner jag behöver det...

Åh, det måste jag ju berätta också! Den 15 augusti är det planerat att jag ska få hoppa fallskärm. Hoppar bara att värdet tillåter. ;)
Puss o godnatt!

Inga kommentarer: