tisdag 7 juli 2009

Spruta och socmöte.

Hej på er!
Idag är en dålig dag. Känner mig jättelåg, fastän att jag inte borde. Vet ju hur det hela ligger till, så det är bara onödigt att slösa en massa energi på att vara nere för något som egentligen inte borde betyda något. Rörigt, jag vet. Men det är så jag känner mig idag...

Idag på fm var jag och Kelly iväg till bvc för hennes andra stelkrampsspruta. En ersättare för Anne-Maj (som har semester) fick sticka sprutan i min älskade prinsessan lilla ben. Men hon var jättetuff, och grät bara lite grann. <3
Tyckte verkligen om sköterskan vi hade idag! Hon pratade och var superförstående till att jag var så skeptisk mot vacciner. Påpekade att hon tyckte att läkarna har orsakat all skepsis genom att köra över både barn och föräldrar. Toppen med lite gensvar! :)

Vid 13.15 var jag på möte hos soc. Verkar som att de tycker jag har alldles för bra ställt för att få någon hjälp. Okej, det är väl jättebra, om det nu verkligen varit så att jag hade pengar så jag klarade mig... Hade väl inte sökt hjälp annars!! Soc är liksom det allra allra sista alternativet man tar till... I alla fall för mig. Nåja, jag var ju inställd på att bli nekad, så är inte sådär jättebesviken. Bara nervös för hur f*n jag ska klara mig med räkningar och allt... *gah*

Kelly sitter med kissen och dricker saft. Hon på bvc sa att andra sprutan brukar ge värst biverkningar med värk och så, men jag märker då inget alls. Skönt det! :)
Ska väl ut i solen och leka snart. Kanske skulle ta cykeln ut till Oknö? Martina och jag skulle gått på köpingen, men hon kunde inte. Får sysselsätta mig lite tills senare om hon kommer förbi då.
Puss på er!

Inga kommentarer: