tisdag 18 augusti 2009

Duracellkaninen Cecilia.

Godkväll alla mina älskade (och mindre älskade) läsare.
Självklart tänker jag börja med att svara på en trevlig anonym kommentar om min sovmorgon igår.
Du måste ju vara helt jävla dum i huvudet rent ut sagt om du tror att jag stänger in mig i sovrummet och sover som en gris medan Kelly röjer runt som hon vill i lägenheten tills jag vaknar. Du kan omöjligt ha barn (om du inte är en sån där fruktad praktförälder som aldrig gör några fel...) för då hade du vetat bättre.
Kelly är väldigt lugn på morgnarna och tycker det är mysigt att få sitta framför teven och titta på barnprogram. Såklart att hon ställer till med bus och kastar kattmat över hela köket ibland, men det tar jag gärna för att få ligga kvar i sängen en stund. Som förälder sover man alltid med ena ögat öppet och öronen på helspänn, och hör jag minsta oroande ljud springer jag upp som ett skott och tittar till henne.
Nu låg jag ju inte kvar i sängen konstant i tre timmar, utan sprang upp och ner och såg till att hon inte hittade på några dumheter, så någon vidare sömn fick jag inte. Det är en stor skillnad på att ligga och sova, och att ligga kvar och dra sig innan man går upp. Så nej, detta var ingen "fruktansvärd" handling från min sida, snarare en helt naturlig grej som jag är säker på att de allra flesta föräldrar gör lite då och då. Mina föräldrar gjorde precis samma sak med oss när vi var små, och vi har då inga bestående men av det.
*pustar ut* Sådärja, det var hemskt skönt att få skriva ur sig all vrede som dök upp där. Det finns inget värre än när folk slänger elaka kommentarer om mig som mamma, för jag vet ju som sagt att jag är världens bästa mamma åt Kelly. Blev så jävla sur att jag helt tog bort funktionen som tillåter anonyma kommentarer. Vill man få något sagt så kan man skriva ut sitt namn och stå för det man skriver!

Och ja Efva, det är nog samma person som du tänkte på. :)

Åter till ordningen. Idag har jag jobbat. Det gick väldigt fort faktiskt, och stämningen var klart bättre efter några timmar än vad den varit på många veckor... Kände mig superkreativ och sprang omkring och plockade, diskade, torkade i charken som aldrig förr. Klämde in att göra en räksallad på fem minuter, och så plocka lite till. Duktiga jag! :)
När jag kom hem fixade jag lite mat åt Kelly, eller ja... Risgrynsgröt fick hon, men hon verkade mycket nöjd med valet av middag. *s* Det hade gått jättebra hos Bibbi idag. Hon hade ätit jätteduktigt och bara haft nappen när hon skulle sova. Min duktiga prinsessa! <3
När hon somnat fortsatte mitt pigga humör, men jag gjorde inte direkt något åt det. Skit också, kunde ju sopat hela lägenheten, diskat och gud vet vad, men nej. Istället satte jag mig i höstvädret (ja, för visst har det väl blivit höst nu?) på balkongen och ringde runt till alla möjliga och omöjliga människor. Så mycket som jag pratar i telefon nuförtiden har jag inte gjort på väldigt länge. *fnissar*

Nu är jag jättetrött, och funderar på att snart lägga mig och sova. Saknar, längtar och allt möjligt, men känner mig superglad ändå. Jag vet att allt kommer bli bra till sist. :D
Nu tänker jag bjuda er, på inte bara en, utan TVÅ bra låtar av Amy Winehouse. Enjoy!
Godnattpuss på er!








2 kommentarer:

linda sa...

måste bara påpeka att jag åxå då är en"dålig" mamma. jag gör lika dant ibland skönt att få dra sig lite=)

DeadUntilDark sa...

Då är jag en sk praktförälder då för jag skulle inte kunna lämna Devin på det sättet, dvs ligga och dra mig i sängen. :O