måndag 31 augusti 2009

Min första dag.

Hej på er!
Idag har varit en väldigt bra dag! Började ju skolan, för er som inte vet, och my gosh så mycket folk det var! Var skitnervös verkligen, men det ordnade till sig rätt så snabbt. Alla blivande lärarstudenter samlades i en stor sal för upprop och information. Därefter delades vi upp i grupper för varje inriktning, vi var ca 13 i min "klass". Och bara en kille. Stackarn! *s* Tyckte alla verkade jättetrevliga, så jag kommer nog få många nya kompisar. :)

Gick och åt lunch med mamma, Dinusha och Tessan, och sen satt jag och väntade en timme på att mamma skulle bli klar. Sen följde hon med mig till sjukhuset. Kollade lite grejer och sen fick jag hundratals tabletter med mig hem. Kommer bli kul det här. *s*

Hämtade hem min älskade Kelly idag också! Har längtat så efter henne. Började nästan tjuta när hon sprang och kramade mig på dagis. Det ska bli underbart att få ha henne en hel vecka nu, även om det kändes lite sisådär att inte kunna få någon avlastning den här veckan. Martin har massor inplanerat, och kunde inte ta henne, men jag överlever. Ska verkligen ägna mig åt henne nu! Min prinsessa... <3 Helt sjukt så mycket jag känner att jag har missat under tiden hon varit hos M, hon pratar så himla mycket (ja, det gjorde hon ju innan också, men nu var det något värre... *s*) Nämner hennes dagiskompisar vid namn. Saa och Inne (Sara o Tindre), sen säger hon ju Bibbi, Ees (Therese), Imma (Wilma) och massa fler. *stolt*

Fick ett virus på msn förut. "Is this really you on myspace?! :S" och sedan en länk med min mailadress i. Jag, mitt dumma nöt, klickade ju, och insåg ganska snart att det var ett virus. Hela skiten hängde sig, och efter ett litet tag blev jag informerad om att en trojansk häst hade satts i karantän. Jävla skit...

Har suttit och kollat bussar och grejer för hela veckan nu. I morgon tar jag bussen vid halv elva, och återkommer till Mönsterås vid kvart över fem. Man måste alltid ligga steget före när man ska hämta barn på dagis... *s*

Pratat lite med min söta vän idag med, så nu känns det betydligt bättre än vad det gjort den senaste tiden. Det är så skönt att få en förklaring till varför det är på vissa sätt...
Fick höra att en annan söt vän är på sjukhuset ikväll. Hoppas verkligen inte det är något allvarligt!
Nope, jag vet att jag lovat att lägga ut bilderna från helgen, men får skjuta fram det ytterligare någon dag. Orkar inte hålla på med det nu, det tar ju sådan tid!
Godnattpuss!

1 kommentar:

Lotta sa...

Hejsan, ser att du börjat på högskolan i Kalmar och undrar vad du läser för inriktning på lärarutbildningen. Går själv där och skall bli förskolelärare :)