lördag 22 augusti 2009

Min lördag med fotboll och spyor.

Hej på er!
Idag är jag på kanonhumör trots dagens bestyr med prinsessan. Skippade sovmorgonen och gick faktiskt upp vid halv sju. Hade en del att stå i tyckte jag, så varför ligga och dra sig längre än nödvändigt? :)
Gick i alla fall upp, käkade frukost, färgade ögonbrynen, pysslade med Kelly och tittade på barnprogram. Hade tänkt städa lägenheten också, och sen ut en sväng med vagnen till köpingen, men det blev inte så. Kelly har varit helskum idag. Jättegnällig och skrikig. Kom underfund med att det är en del tänder på gång, så det är ganska förståeligt då. Värre är det väl de plötsliga spyorna hon slänger ur sig lite då och då. Har inträffat ett antal gånger idag, helt oväntat. I övrigt är hon ju jättepigg, ingen feber alls och leker som vanligt.
Vi har dock hållit oss lugna nästan hela dagen bara för säkerhets skull... Min mamma gissade på att det var bakterier i magen som spökade. Kan tydligen bli så under rötmånaden. Vågar ändå inte chansa, så om hon spyr i morgon med så blir det att stanna hemma från jobbet med henne på måndag. Är det maginfluensa vill vi inte riskera hennes dagmammas liv. Hon blir tydligen superdålig av just det, får läggas in på sjukan med dropp och sånt shit. Vill verkligen inte vara orsak till att något sånt skulle hända!


Nåja. Vi var i alla fall iväg till Kåremo en sväng och tittade på när pappa Martin spelade i fotbollsturneringen. Den skulle ju ägt rum i juni nån gång tror jag, men det blev inställt p.g.a. dåligt väder, och förflyttades till idag. Det skulle varit tolv lag från början, men bara fyra ställde upp. Knappt någon publik alls, så det var inte lika kul att vara där som tidigare år. Kelly hade kul i alla fall.
Åkte hem när hon började bli odräglig och sprang runt och skulle stjäla folks smirnoff ice och solglasögon. Haha! Men ni kan vara lugna, jag var med henne hela tiden, så hon är fortfarande en oskyldig liten flicka. Inte druckit en droppe alkohol dvs. *s*

Efter att vi kommit hem därifrån har vi dessvärre hållit oss inomhus, eftersom jag inte ville riskera att hon blev dålig... Typiskt när vädret väl är på min sida!

Fick ett gråt och snyftanfall förut, helt utan anledning (ja, kanske inte, men ingen viktig anledning i alla fall. *s*) Kelly bara tittade på mig i början, men så klättrade hon upp till mig i soffan, satte sig i mitt knä och kramade mig. Fick massa pussar på munnen också, och då höll hjärtat på att spricka. Då är kärleken som allra störst. Min fina prinsessa... <3 Ah, tårar i ögonen bara jag tänker på henne nu. :)


I morgon har vi än så länge inget inplanerat. Kanske skulle ta och åka hem till mina föräldrar jättetidigt på morgonen och spela trombon. Ja, inte för att jag har någon för tillfället, men har ju ett antal timmar på mig att få tag på en. *s* De är hos sina grannar på kräftskiva ikväll, och jag antar att det bli en och annan snaps. Dom är ju inte mycket för alkohol överhuvudtaget, men vid såna tillfällen bjuder de lite på sig. Det innebär också att de båda bli skitdåliga dagen efter, och jag skulle må så himla bra om jag fick jävlas lite med dom. Haha!


Åh, ja... Vad ska jag säga. Känner mig lätt som en fjäder nu. Can't wait!
:D
Dags att göra något annat än att sitta här och blogga. Ringa Martin och se om han har trevligt kanske... Ja, så får det bli. :) Sen är det bara att vänta på att det ska bli svalt ute. *fnissar*

Puss på er!

Inga kommentarer: