onsdag 12 augusti 2009

Och jag som trodde...

Hej på er!
Det är tydligen kris på Konsum nu, med två sjuka i charken. Därför har de ringt mig och bett mig jobba både idag, i morgon och på fredag. Dessutom ska jag jobba hela dagen torsdag nästa vecka. Och jag som trodde jag skulle få vara ledig nu fram till skolstarten... *s*
Dock så sa jag nej till timmarna idag och på fredag, men i morgon lovade jag att hoppa in. Idag kände jag verkligen inte för det, plus att ingen kunde ta Kelly den tiden. Och på fredag har jag lovat att köra in mamsen till röntgen i Oskarshamn. Efter det ska vi gå och fika lite på stan, så jag vill verkligen inte behöva ställa in det. Träffar inte mamma sådär jättemycket nu, eftersom hon jobbar i Kalmar rätt mycket, och jag har ju alltid så mycket annat för mig...

Jag tog med mig Kelly ut på förmiddagen, lekte lite på en lekplats i närheten innan vi gick hem och slängde henne i badkaret. Skönt att veta att hon är ren och fin nu tills hon ska hem till pappa Martin. :)
Lagade stekt potatis och resten av laxen sen igår. Smarrigt!

Kelly sover för tillfället, men ska nog ta och väcka henne strax. Det blir så svårt att få henne i säng om kvällarna annars... Det ska bli skönt när hon får komma tillbaka till Bibbi, så hon kommer in i en lagom dygnsrytm igen.
Hade tänkt baka bröd medan hon sov, men det blev inte av. Har duschat och fixat med looken istället. *s*

Nåja, dags att påbörja väckningen då. Bjuder på en fruktansvärt jobbig låt, som givetvis sätter sig som Karlssons kalasklister på hjärnan...



Puss hej!

Inga kommentarer: