måndag 10 augusti 2009

Utebus, eksem och nya gadden.

Hej på er!
Ja, godnatt snarare... *s* Alltid dessa sena bloggtider...

Idag har varit en mycket lugn dag. Jag och Kellan var ute och lekte ett bra tag på förmiddagen. Hann med både det ena och det andra under hennes dagliga tupplur, och lagom till att hon vaknade igen dök Martin upp. Han skulle nämligen vara här hemma med Kelly medan jag åkte och tatuerade mig. Äntligen fick jag det gjort!
Therese följde med och kollade läget. Hon är ju också sugen på att göra en, men har liksom inte kommit till skott än.

Lagade mat när jag kom hem, och sen har resten av kvällen varit lugn och trevlig. :)
I morgon är det personalfest för Konsum, men jag vet inte än om jag ska gå. Det hänger lite på om någon kan passa Kelly under tiden. Jag är ju pank, så det blir varken mat eller dricka för min del. Kan ju alltid cykla ut ändå och bara vara med och umgås. :) Får väl skylla på att jag redan ätit eller nåt... Alltid lika pinsamt. :/ Nåja, den som lever får se (ett av mina favorituttryck!).

Lovade att skjutsa in Therese och hennes kompis till Kalmar i morgon på förmiddagen. De ska in och pierca sig, och ville väl vara bekväma och spara pengar på att åka med mig istället. Ångrar mig lite nu, men har man lovat så har man. Hehe... Sen hoppas jag på att det blir en träff med Lina på eftermiddagen. Alltid lika trevligt att träffa henne!
Pratade med Vickan (en tjej ur min föräldragrupp när barnen var mindre) och vi skulle ta och ses på torsdag. Ska bli skönt att bara få träffa massa folk nu när jag är ledig! Har ju inte hunnit med det alls innan...
Maria (en barndomskompis) är i Mönsterås nu i sommar och jobbar. Vi pratade tidigt i juni och planerade att vi skulle ses, men har aldrig ringt. Kanske dags nu då? Kompisar ska man vara rädd om, det är de viktigaste personerna i livet. Pojkvänner kommer och går, men vännerna består, är det inte så man säger? :P Jag har som bekant varit väldigt dålig med det tidigare och förlorat alla mina kompisar både en och två gånger. Får inte upprepas!

Fan, jag vet inte vad som är fel med mig! Har börjat få eksem igen. Underarmarna har råkat illa ut, och mitt vänstra ögonlock! Börjar känna av dom på händerna också igen. Vill inte! Det var en av de värsta perioderna i mitt liv, och vem f*n vill ha en tjej som är täckt av eksem?! Ja, visst finns det väl dom som inte bryr sig, men med eksemen sjunker ju självförtroendet till noll... Har ju lyckats vara fri sen Kelly föddes, och det är min värsta mardröm att få tillbaka dom! *suckar uppgivet*
Nåja, jag får väl köpa hydrokortison och försöka mota bort dom. Inte för att det hjälper ett skit- som att sätta plåster på en sticka, men jag har inte råd att gå till massa dyra naturläkare för att bota det.
Glömmer aldrig när jag var på sjukhuset i Kalmar för mina handeksem. Läkaren pratade med mig i två minuter och sa sen att "Visst kan du få komma tillbaka för ett stickprov, men jag tror inte det är nån idé. Dom där eksemen lär du aldrig bli av med!" Fy fan säger jag bara. Kan man inget om eksem ska man heller inte uttala sig! De flesta hudåkommor (eksem, psoriasis osv.) beror antingen på allergi eller obalans i kroppen. Bara det där med att dom vägrar inse att naturläkemedel fungerar bättre än deras egna, tycker jag är så lågt...

Dags att sova nu strax! Jag vet att jag lovade att lägga upp bilderna från i lördags, men det är så många... Ni får lite andra bilder istället. Hoppas det är okej, och att ni kan vänta tills i morgon. :)
Puss hej!

Jag vet! Det är en skitkass bild, men såhär blev den. Nöjd! :)
Kelly ville ju såklart också posera framför kameran. ;)
Sötfia!!
Nya familjemedlemmen Sture. :)
Läggdags. <3

2 kommentarer:

galem sa...

det är hemskt med eksem. Har själv det, men mest på sommaren.. dock inte sådär supermycket!
Du får smörja och smörja på :)

Ha de fint!

jm sa...

Vad snygg tatuering (: