torsdag 13 augusti 2009

Vart tog dom vägen?

Godkväll!
Sitter och väntar på att klockan ska bli 12 så jag kan betala alla mina räkningar. Hur f*n kan jag ha så jäkla mycket att betala?! Tyckte jag fick en toppenlön, men kommer bara ha 2000 kvar när allt är betalt. Mindre roligt... Kan bara hoppas på att den förbannade f-kassan betalar ut mitt bostadsbidrag för juni och juli denna månaden. Då kommer jag klara mig... Och från CSN måste jag vänta minst en vecka från att jag börjat skolan innan jag får pengar. Det betyder att jag ännu en gång måste ringa runt och be om att få skjuta upp betalningen av alla räkningar.... Jävla pusslande! Fast jag klarar mig. Även om det är med nöd och näppe...

Idag har jag jobbat som en tok. Det är fruktansvärt dålig stämning på jobbet. Ska faktiskt bli skönt att komma därifrån så de kan lösa sina problem utan att jag hamnar i kläm nånstans.
Slutade efter klockan sex, och då tog jag mig hem för att se om min kära Simba hade kommit hem, men icke. Femte katten som försvinner spårlöst. Hoppas verkligen han sitter på balkongen i morgon bitti... Sture leker och mår bra i alla fall. Bet tag om min stortå så jag trodde jag skulle dö. Vilka tänder dom har, de små rackarna! *s*

Jag tog en promenad hem till mina föräldrar ikväll också. Det var jättelänge sen jag stoppade på mig mp3:n och gick kvällspromenad. Måste försöka bli bättre på det då jag är barnledig!
Tog sen en sväng till Statoil och handlade en mjölk, innan jag gick hem.
I morgon blir en lång, men förhoppningsvis trevlig dag. Åker in till Kalmar och hämtar mamma på jobbet innan tio. Därefter drar vi vidare till Oskarshamn där hon ska röntgas. Blir även shopping på stan och lite mat innan vi åker hem. Tänker bara ha en lugn myskväll i morgon, hör och häpna! Jag är inte alls sugen på att gå ut och festa i helgen. Okej, en grillkväll med mat och vin hade inte skadat, men jag tänker inte åka in till Kalmar eller O-hamn och skaka rumpa den här helgen. Har varit mycket sånt nu på sistone, så jag känner att jag behöver ta det lite lugnt också. Visst är jag förståndig. ;)

Nähepp, är inte klockan tolv snart! Vill sova... Ska väl ta och bjuda er på en bra låt då, eftersom jag inte har några bilder att visa. *letar på youtube*



Betala betala betala och sen sängen. *jihaw*
Puss

Inga kommentarer: