måndag 28 september 2009

En dålig dag som blev bra.

Hej på er!
Sitter och reflekterar över dagen. Den började på sämst tänkbara sätt. Jag försov mig, och kom lite drygt en halvtimme försent. Det verkade vara rätt okej ändå, och alla barnen satt bara och kikade på mig hela första lektionen. Men sen började det lossna, och de började ställa frågor och prata som bara den. Alla ville sitta med mig på lunchen (ja, i alla fall flickorna), så i det stora hela har dagen varit jättebra!
Åkte hem, handlade och hämtade Kelly innan vi drog tillbaka till vår borg och började laga mat. Spaghetti och köttfärssås med massa morötter, palsternacka, paprika och champinjoner. Såg supersmarrigt ut, tills locket på min saltburk lossnade och hela jävla röran blev full med salt! *slår ut med händerna och suckar högt* Grävde ur så mycket jag kunde, men den var ändå i stort sett helt oätlig. Kelly grinade illa och skrek "ussa" när hon smakade, så det blev mest ren spaghetti för oss idag. En dålig dag mao. Haha!

I morgon är det utedag på skolan. Ska spendera hela förmiddagen fram till lunch ute med barnen, och sen blir eftermiddagen rätt slapp med högläsning och sånt. Tror jag har valt rätt, för mindre barn är helt underbara att få kontakt med! Säkerligen ingen dans på rosor, men ändå. Hoppas resten av veckan bara blir bättre än den började idag. *fnissar trött*
På kvällen ska jag få finbesök från Kalmar (hoppas jag). I say no more. Sanna och Martina vet vem jag menar i alla fall. :P

Betalat räkningar och städat lägenheten hann jag med också. Skönt att ha det avklarat! Dessutom blir jag så lycklig när jag nu fått det svart på vitt att jag överlever den här månaden. Äntligen! Som jag har väntat på att min ekonomi ska bli vad den borde varit hela tiden.
Dags att sova. Ska bara kolla Idolutröstningen först såklart. :)
Hörs i morgon!
Puss

Inga kommentarer: