söndag 13 september 2009

En helgalen helg med Natta, kräftor och ett gäng galna skåningar.

Åh du store tid, vilken helg jag har haft! Har så mycket att berätta så jag vet inte ens vart jag ska börja. *s*
Jag var ledig från skolan i fredags, och då passade jag på att ta en repa på köpingen med mamsen. Mycket trevligt. :) På kvällen drog jag till Nathalie i Timmernabben för en partykväll. Vi satt hemma hos hennes mamma ett par timmar, drack vin, sommardrinkar och shots, innan vi drog vidare till hennes kompis Daniel. Där stannade vi ytterligare några timmar, innan vi hamnade på festen som var tänkt att vi skulle på. Hade säkert varit mycket trevligare om vi stannat kvar hos Daniel, för där var det så mycket skumt folk att man blev illamående. Nu är det officiellt: Timmernabbebor är verkligen ett eget folkslag... Såklart fanns det många trevliga typer där också, Malin och Amanda från jobbet bl.a., men det var ju de dåliga som gjorde väsen av sig.
En kille bad mig dra åt helvete när jag frågade om han stod i kön till toaletten, och värdinnan var helkonstig. Nej, Timmernabben blir det garanterat inga fler fester i, om det inte är med Natta och Daniel förstås, för det är normalt folk.

Jag kom hem till Mönsterås igen vid halv tolv dagen efter, och tog det så lugnt som möjligt för att ladda batterierna inför ännu en partykväll. Kände mig verkligen som en levande död, men efter en pizza vaknade jag till liv igen. ;)
Jag infann mig hos Sanna kvart i fem ungefär, och åkte med Karl och Gustav (värden och hans son) till Ålem där festen höll till. Det kom massor av folk, däribland några hetingar från Skåne. ;)
Vi åt massor av god mat, lekte lekar, drack och skrattade hela kvällen. Vi dansade fågeldansen på garageuppfarten, letade efter borttappade byxor, pussades, kramades och var lyckliga som få. Tack Madde och Karl för en UNDERBAR och oförglömlig kväll! :D
Vi åkte hem framåt halv två tror jag, så något vidare sent blev det inte. Som tur var... *s*
Tog en sväng till Blomstermåla idag på förmiddagen, och nu sitter jag bara och inväntar Kelly. Vi ska åka till mamma och pappa och svulla kladdkaka, något som verkligen kommer sitta fint idag. :)

Jag är ledig från skolan i morgon och på torsdag. Kelly ska vara på Kotten mellan 10 och 14, så då kan jag passa på att läsa lite av det som ska göras till veckans föreläsningar och lektioner.
På tisdag är det lön, så då ska jag åka in och SHOPPA i kalmar. :D Fick en jättelön så jag är helt överlycklig! Jag måste handla skor och massa annat så jag är snygg när jag ska till Lund. Bara två veckor kvar! :D Ja, snarare så sitter jag på tåget hem om två veckor. Åh, vad jag längtar! Kommer bli galet kul att få träffa Lina och alla hennes kompisar, spana in Lund och festa med alla galna studenter. *love it*

Skola onsdag, torsdag och fredag, varav torsdag innehåller en exkursion. På med regnkläder, stövlar och matsäck så ska vi hålla oss ute i skogen eller nåt. Himla kul! :D
Martina kommer hem i morgon kväll också, något jag längtat efter i över två veckor nu! Saknar henne så. <3 Vi har så himla mycket att prata om, och sen ska hon minsann få smuggla hit sin nya pojkvän och hans kompis. Måste ju få se vilka dom är. ;) Jag känner verkligen att jag älskar mitt liv just nu, något som är väldigt ovanligt med tanke på att det börjar bli höst. Med hösten kommer höstdepressionerna, ja, inte för att mina brukar vara så allvarliga, men det är många jobbiga tankar och ett uselt humör till stor del av hösten... Men som jag sa, jag älskar mitt liv! Jag älskar att gå i skolan, älskar att träffa så mycket nytt folk, älskar att vara mamma, älskar att vara singel och bo ensam i min underbara lägenhet. Fy så ohyfsat positiv jag är idag då. Kanske bäst jag lägger ner och visar er bilder från helgen istället.
Ni som har facebook kan spana in alla bilder där, annars får ni nöja er med dessa. :) Det blir lite skum layout på bilderna, men jag fick inte till det som jag ville ha det...
Puss på er!













































































Inga kommentarer: