lördag 5 september 2009

För mig själv, inte ensam.

Nej, det är faktiskt en himla skillnad! Ensam är jag många kvällar, men just ikväll känner jag mig så himla för mig själv. Älskar min lägenhet, och älskar att få vara själv här hemma. Ja, Kelly är såklart här också, men hon sover ju som en stock nu. Sitter här nyduschad, nyrakad och njuter av en godispåse, ett glas cola och ljuv musik. *s*
Idag har faktiskt inte alls varit lika bra som nu ikväll. Har känt mig totalt överkörd, men det ordnade till sig när vi gick ut och träffade lite folk. Lekte med Wilma, Sofie och Belinda en stund innan vi gick tillbaka hem. Kelly var totalt överlycklig när hon fick en alldeles egen godispåse (det är ju lördag ni vet...) Plockade ihop lite choklad som hon fick smaska på i vagnen hela vgen hem. Med jämna mellanrum tittade hon upp på mig med världens leende och sa "gott". Haha! <3

Jag satt och kollade i en h&m-katalog med barnkläder förut, och bestämde mig för att beställa en massa kläder till Kelly. Fördelen med det är att, om man beställer mycket, så kan man dela upp betalningen. Det går ju inte om man handlar i affären, och då får man kanske inte med allt som skulle behövas/viljas ha. Så, ja, jag tänker beställa. *yeey*

Jag är så fruktansvärt trött på min katt... Den lilla alltså... Jag vet inte hur många gånger bara denna veckan, som jag fått tvätta täcken, påslakan och överkast. Han använder nämligen min säng som kattlåda, och drar sig inte för att sätta sig och göra sina behov där. Jag blir helt gråtfärdig, och vet liksom inte vad jag ska göra med honom! Klart jag stänger dörren så mycket som möjligt, men ibland glömmer man ju bort det, och då är han snabb som fan... Kellys prinsesstält var ju lagom utsatt förut, och jag gjorde inget annat än att kånka det fram och tillbaka till toaletten för att tvätta av det över badkaret. Till slut monterade jag ner det och bar ner det i förrådet. Så himla tråkigt att man ska behöva göra så för att han inte kan lära sig lite vett. Okej, jag är ju ganska sällan hemma, så han har ju ingen som uppfostrar honom, men han var ju faktiskt rumsren när jag fick honom!
Jag har hört att man kan hälla vitpeppar på välbesökta ställen, men inte kan jag väl strö peppar i hela sängen! Tror inte det skulle vara så lyckat, men visst. Allt för att slippa den förbannade kattskiten! *tjurig*

Å, jag saknar min Martina! Hon har ju skaffat sig en pojkvän i Borlänge nu, så hon har varit där i en vecka nu. Kommer inte hem förrän nästa torsdag, och jag har ABSTINENS!! Ska tillbringa hela min lediga fredag med henne har jag bestämt. :)
Nej. Nu ska jag ta mig i kragen och ladda upp bilderna ni har väntat på hela veckan. *wii* Sen blir det att kolla kläder på H&M. :)
Puss hej!

1 kommentar:

Tiagirl sa...

Det är en oerhörd skillnad på att vara ensam och ensam...

Men katten...när dom väl börjat så är det ofta väldigt svårt att få dom sluta utan att leta reda på problemet som många inte orkar göra utan avlivar istället. :(
Har du möjlighet att hämta lite använd sand från där den kom ifrån??? Plus att använda samma märke sedan. För det är ju nästan alltid en form av protest sådantdär tyvärr. Men hur ska man veta mot vad??

Den lilla jag fick hem använde badkaret. Inte heller så kul men bättre än vad din håller på med. *s*
Så nu står det fem cm vatten konstant där och hon har inte hoppat i där fler gånger...*skrattar lite elakt* Sen stängde jag helt enkelt in henne på lilla toan där lådan står efter hon var proppmätt och tyckte fan hon kunde ta å göra det hon ska i lådan. Och det har hon gjort faktiskt sen dess... Jag tror det kan ha varit att hon blev så lös i magen när hon kom hit och fick massa mat så minsta kladd i lådan tyckte hon va äckligt. Så jag försöker rensa så fort jag ser nåt.

Vitpeppar funkar inte...aldrig gjort på dom katterna jag haft!!! Bättre du tar reda på vad protesten beror på för det är ofta något sådant som sagt.