lördag 5 september 2009

Full fräs!

Hej på er!
Idag har jag verkligen legat i. Gick upp för dagen innan nio, och började med att fixa en dunderfrukost med kokta ägg, rostat bröd och yoggi till prinsessan och mig. Yoggin var åtminstone mycket uppskattad. *s*
Därefter satte jag igång och städade. Dammade, dammsög, tvättade, diskade och torkade golven. Nu är det skinande rent här hemma! *nöjd*
Kelly somnade runt tolv, och då slog jag mig ner här framför datorn och skulle försöka komma in på mitt studentkonto, MEN icke... Jag hade tydligen slarvat bort papperet med alla lösenord på, så det satte stopp för mina planer på att börja läsa 200-sidorsboken som ska vara utläst tills på måndag. *hua* Nåja, vad gör man. Bara att mejla eller ringa it-supporten och be om ett nytt lösen eller nåt. Typiskt mig! Att det ska behöva köra ihop sig såhär från start... *slår mig i huvudet*

Jag har ringt som en tok till en tjej som jag vet har pluggat till lärare, och som har lovat att sälja sina böcker till mig om hon har några som jag behöver. Men jag har inte fått tag på henne. Ringde istället till Ida (en av mina jobbarkompisar på Konsum), och hon lovade att kika i sina kartonger hemma. Men inte förrän i morgon dock, så jag gick in på Bokus och beställde de enda två som fanns av alla böcker jag behöver. Nåja, bättre två än inga alls... 450 spänn för två böcker är inte vad jag skulle vilja kala billigt, men det är väl såhär det kommer vara nu i några år framöver. Att lägga tusentals kronor på kurslitteratur, bara att gilla läget... *s*

Igår började jag dagen med att åka och köpa en generatorrem (eller var det kamrem?!) till min bil, som sedan låntagaren av min bil fick sätta dit. Tog inte många minuter förrän det var klart. Duktiga du! Nu är det bara drivknuten som ska fixas, och nya bromsklossar. Sen hoppas jag på att det inte dyker upp fler kostnader på min lilla hynda på lång tid...
Åkte in till Kalmar vid elva, för att ha en föreläsning mellan 13-15. Mötte upp mamma och Dinusha och åt lunch på McDonalds (jag tog en ceasarsallad! *stolt*) innan jag gav mig av mot skolan jag skulle vara på. MEN, jag hittade inte dit till en början, och kom alltså för sent. Tio över ett stod jag utanför Nisbethska (skolan) och fick höra att föreläsningen var fullsatt och att vi skulle behöva vänta till klockan 14. In my ass! Så jag tog en runda på stan istället. Hittade massor av ursnygga kläder som jag bara måste ha! Det blir helt säkert en ordentlig shoppingtur efter Konsumlönen. Ett par zebrarandiga stuprörsjeans står på inköpslistan. Så jävla häftig jag kommer bli! *asg*
Jag åkte bussen tillbaka hem vid 14.25, och hämtade min prinsessa vid fyratiden. Därefter var dagen händelselös...

Vi har planerat att gå bort till Belinda och Sofie en sväng sen, om de är hemma dvs. Och i morgon blir det kanske en sväng till Blomstermåla för att gå ut och leka på någon lekplats med Tony. Skulle vara lite kul. :)
Nope, dags att göra något vettigt. Sminka mig lite kanske, så jag är fit for fight när primadonnan vaknar ur sin skönhetssömn.
Ciao!

1 kommentar:

Nathalie sa...

Det lät ju billigt! Våra böcker kostar 400 kr /st. :P