onsdag 9 september 2009

Ja ä inte bitter...

Nej då, inte alls. Men nästa år ska jag minsann åka till någon f*cking jävla audition och charma sönder alla juryer (så konstigt det lät nu då...) som behövs för att ta mig in i tävlingen. *asg* Gick ju inte bra alls att bojkotta skiten... *s*

Idag har varit en lång dag. Var uppe med tuppen även denna dag, och tog tåget (som blev en ersättningsbuss...) in till skolan. Hade dramalektion med massa lära-känna-lekar. Galet kul! Skulle kunna tänka mig att enbart plugga drama. :)
Därefter hade vi tre timmars rast, så jag och Natta tog en repa på stan innan jag återvände till Storken (skolan heter så *s*) och åt lunch med Carro från klassen. Jag fick en jättestor (och då menar jag stor!) macka med massa räkor, ägg och annat smarrigt på, för bara 35 spänn! Ohyggligt billigt om man jämför med andra ställen där man får betala nästan det dubbla för en hälften så stor macka... *ts*
Avslutade skoldagen med en föreläsning om skolans historiska framväxt, som faktiskt var mer intressant än det låter. Skulle haft en föreläsning till direkt efter, men hon som skulle hålla i den hade blivit sjuk så vi fick sluta tidigare. *yeey*

Jag har fixat mitt Moodle-konto nu, tack och lov. Så nu har jag bara problem med att få tag i böcker. Jag ringde till Kristianstad universitet och beställde en bok av de jag behöver, så nu saknas bara, låt se nu, 3 böcker tror jag... Det går framåt i alla fall!

Min prinsessa är hemma hos mig idag och fram till fredag. :) Vi lagade mat när jag kom hem, och sen hann vi faktiskt inte med så mycket mer. Hon åt inte sådär jättebra, så jag bäddade ner henne i soffan med en flaska välling. Sen gick jag in i sovrummet och hängde tvätt, bäddade rent sängen, tryckte in mer tvätt i maskinen och plockade in rena kläder i garderoben. När jag tittade ut i vardagsrummet, låt Kelly och sov i soffan. Hjärtat! Var bara att lägga in henne i sängen. :)
Resten av kvällen har ägnats åt att spana runt på Moodle, prata skit på msn och tittat på Idol då. Ska strax sova tänkte jag. Jag börjar inte förrän vid halv elva i morgon, men Kelly måste ju vara på dagis vid sju ändå. Martins tider hela veckan. Då kan jag lägga timmarna fram tills bussen går, på att skriva ihop mitt anförande jag ska ha i Tala. Hoppas det går bra, men två minuter ska väl inte vara alltför svårt att babbla sig igenom. :P

Hörs i morgon gott folk!
Puss

Inga kommentarer: