söndag 6 september 2009

Svar på tal.

Efva: Min lilla katt började använda min säng när jag varit borta i ett par dagar (mina föräldrar tittade såklart till dom!). När jag kom hem var hela kattlådan proppfull (han skiter ju som en häst den där lille!!) och i ren protest hade han använt sig både av badrumsgolvet och min säng. Därefter spelar det ingen roll om kattlådan är ren och med ny sand, han sätter sig hellre i min säng ändå. *muttrar*

Idag har jag en väldigt dålig dag. Känns som om jag blivit överkörd av tåget, jag har liksom inte vaknat till riktigt än... Saknar Martina något fruktansvärt just idag... Känner mig så ensam. Idag är jag inte för mig själv längre, jag är oerhört ensam... Och då har jag inte lämnat bort Kelly än. Jag vet att jag kommer ligga och tjuta mig till sömns ikväll. Usch. Hatar verkligen såna här dagar!!

Vi tog en sväng till Blomstermåla idag på förmiddagen. Träffade Tony och lekte lite på skolgården i någon timme, innan vi åkte tillbaka hem.
När Kelly vaknat ska vi gå bort en sväng till Charlotte och Palle o kika på deras lilla tjejja. :) Måste få med mig mitt nya paraply också, som legat där sen midsommarafton. Haha!

Jag hatar mig själv just nu. Varför kan jag inte bara face it och släppa taget?! Jag måste faktiskt inte ha någon hela tiden. Måste inte ha någon att stötta mig mot. Jag behöver lära mig att vara ensam och dra mitt lass helt själv. Nu har jag ju ändå skolan att fokusera på. Ska lära känna så mycket nytt folk och förhoppningsvis få ett helt nytt liv där inne i Kalmar. Varför hålla fast vid något som är dödsdömt? Blir ju bara så ledsen att jag gjort det igen...

Kelly vaknar nog snart. Hörde henne hosta nyss, så jag sätter punkt för den här gången. Kanske skriver mer ikväll, om ni orkar läsa om mitt beklagande... *s*
Puss

1 kommentar:

Tiagirl sa...

Usch å fy. Ibland känns det som om jag läser min egna dagbok från den åldern när du skriver...
Råder dig bara(ja inte för du bett om det, jag talar om för folk iaf vare sig dom vill eller inte!! *s*)att försöka stå emot och inte kasta dig in i en ny relation...flirta, hångla men försök låta bli att vara kär i kärleken... Fan, fick ju total panik när jag insåg att det här är nästan första gången jag bott själv i mitt liv. Oerhört tufft och jävligt ett tag men nu tror jag att jag står ut och känner mig rätt ok. Men det har inte varit gratis dirkt. :/

Katten...bara för jag trodde den och jag var överens om hur man uppför sig här så kommmer jag in på lilla toa och vad ser jag?? En hög prydligt avlämnat i handfatet. Gaaah...jag blir galen. Kattlådan är 50 cm under liksom. Och inte är full. Inte så mysigt men håller tummarna på att det förblir så och inte på sängar, mattor å sånt. :(