lördag 17 oktober 2009

Äckeltrött.

Ja, nu är jag faktiskt så trött att jag börjar må illa och få sån där jobbig, bankande huvudvärk... *suckar* Nattens bravader tog visst hårt på mig. Aldrig mer vara fyllechaffis en barnhelg! *s*
Nåja, det var faktiskt riktigt roligt att få köra på lite fulla människor för en gångs skull. ;) Kom hem från ditskjutsandet vid tolv, och slängde mig i sängen med kläderna på, för att vakna en och en halv timme senare och köra tillbaka för att hämta partytrollen. Vid halv fyra kastade jag mig i sängen igen, och min underbara dotter lät mig sova till klockan nio innan hon vaknade ur sin skönhetssömn och skrek efter uppmärksamhet.
Och till er som inte läste mina senaste inlägg: NEJ, jag lämnade henne inte ensam hemma inatt! Martin sov här, så han hade stenkoll.

Idag tog jag med mig prinsessan ut i höstrusket på en lite promenad runt området. Vi hamnade ganska snabbt mellan två av hyreshusen, och på lekplatsen där. Kelly ville såklart åka rutschkana, så hon klättrade upp och satte sig tillrätta. Och nerför gick det!
Kombinationen overall och dyblöt rutschkana resulterade i att färden gick i 180 och hon flög som en kanonkula säkert en meter ut från slutet av kanan innan hon landade i sanden. Jag höll på att dö! Skrattade så jag höll på att kissa på mig, och kunde knappt röra mig ur fläcken! Det var det roligaste jag sett på hela veckan, och i och med att jag var dödstrött blev det som det blev. Hade någon sett oss där ute hade de väl undrat vad fan jag är för sorts mamma som gapskrattar åt sitt barn istället för att göra som en normal morsa, och kuta fram för att se hur det gick med henne! Haha! Hon klarade sig dock utan men. ;)


När Kelly somnade efter maten, somnade jag som en stock och vaknade en och en halv timme senare. SKÖNT!
Vi åkte hem till mina föräldrar och pratade lite skit, innan vi återvände hem för nattning.
I morgon är sista dagen på min mammavecka, så jag ska passa på att umgås med Kelly så mycket jag kan. Är det någorlunda fint väder tänkte jag återigen (för tredje dagen i rad...) åka hem till mamsen och ge oss ut i skogen för att plocka höstdekorationer. Blir lite inspirerad av folk som pryder sina hem med rönnbär, höstlöv och kottar. ;) Dessutom kan det vara mysigt att skogspromenera med lilltjejen.

Åh, Martina kom helt otippat förbi när jag precis kommit ut ur duschen! Hann prata av oss lite innan hon gick. Älskar min lilla pulla! <3
Nu är det sängen som gäller!
Puss

1 kommentar:

Lotta sa...

Hejsan! Du får gärna låna boken om det går bra för läraren och ja det var mig du lånade Ansvar och sekretessboken av :) Den skulle jag gärna kunna tänka mig att få tillbaks just nu :) men den andre kan du ha ett tag till. Ja jag bor på Fiskarvägen och det är på vägen upp till hyreshuset, såg en bild från din balkong och gissade ut att du bodde där. Så jag tänkte att jag kanske kunde komma förbi sen, när du fått svar om den andre boken så kan vi skifta lite :D Om det går bra för dig. är inte inne i kalmar nu eftersom jag har praktik i 8 veckor, underbart.Låter som du fick dig ett riktigt gott skratt med rutschbanan, alltid kul när sånt händer och visst ska man skratta det ser ju skit kul ut ju.Och nej jag tror inte att du är en dålig mamma, skit i vad de andra skriver och tycker, det går ingen nöd på kelly. Alla kan man ibland tappa ork och lust, det finns ingen som är perfekt. ha nu en bra söndag :)