lördag 3 oktober 2009

Back in business!

Tjoho på er alla fina och mindre fina typer där ute!
Jag är tillbaka för lite uppdateringar om mitt liv. Spännande va! ;)
Den här helgen har hittills varit väldigt lugn och skön. Umgåtts med hjärtat så mycket som möjligt, och mest chillat. Behövs!

Torsdagen och fredagen gick jättebra i skolan, även om fredagen innehöll lite slagsmål och allmänna 8-åringsbråk... *s*
Igår, fredag, gjorde barnen handdockor på bilden. En liten flicka hade gjort sin nästan helt färdig, när hon kom fram till mig och bad henne hjälpa till att limma på en liten liten pytteprick i svart tyg. Jag fattade inte poängen, men hon förklarade att den måste ju ha en piercing i läppen eftersom jag hade det. Hon gjorde mig! *ler som en fån* Så underbara barn kan vara! Inte alls såna monster som jag hade förväntat mig att de skulle vara i den åldern. Jag har nog valt rätt utbildning. :)

Jag slutade tidigt, och hämtade Kelly på dagis redan efter klockan två. Vi åkte hem och käkade mellanmål innan vi tog vagnen och gick hem till Sanna för lite fika. Mycket trevligt hade vi, och Kelly skötte sig bra. :)
Innan vi gick hem för att sova (ja, inte jag förstås, men klockan var läggdags för Kelly) så stannade vi till på lekplatsen här i Ljungnäs. Vi gungade, åkte rutschkana och lekte affär. Ja, för under rutschkanorna brukar det ju finnas ett litet utrymme där barnen kan leka exempelvis affär. Kelly ställde sig där med världens leende och la upp en stor hög med sand åt mig. Smarrigt! Jag låtsades äta, men fick såklart sand i munnen! Spottade och fräste, och det var tydligen jätteroligt. Så de kommande 10 minuterna fick jag ägna mig åt att låtsas äta sand, sedan spotta och fräsa som en idiot. Hjärtat skrattade så hon höll på att kikna varje gång, så klart man offrar sig lite! ;)

Idag var det marknad i lilla Mönsterås. Såklart ingick det dåligt väder med regn och rusk. Men mitt motto lyder (som så många andras) "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!" Klädde på oss tjocka lager med kläder och gick ut en sväng på köpingen. Mycket folk ändå, för att vara sånt pissväder! *impad* Kelly fick ett par ordentliga, skitsnygga höstkängor, en Hello Kitty-ballong (såklart!) och en dockvagn. Måste jag tillägga att hon var nöjd? Det är skönt att barn inte är så krävande i den här åldern! Ja, med saker alltså...
Mamma följde med oss hem och fikade medan Kelly sov. Sedan tog vi bilen hem till dom för att käka middag. Köttfärsgratäng stod på menyn, och jag åt tills jag höll på att spricka! *lovely*

Martin ringde kort innan jag skulle åka hem och lägga prinsessan, så det var bara att sätta sig i bilen och köra in honom till Oskarshamn. Jävla väder att köra i, men vi kom hem helskinnade!
Nu sitter jag och smaskar popcorn och nougatfudge. Älskar marknadsgodis! *s*

I morgon ska jag och Natta baka bullar. Är väl kanelbullens dag om jag minns rätt, och det var ohyfsat länge sen jag bakade!
Kelly ska hem till pappa i morgon kväll, och efter jag lämnat av henne där ska jag och pullan ta en promenix. Hoppas verkligen vädret är lite bättre då!
Ja, det var väl det mest intressanta som hänt i mitt liv det här veckoslutet. Ska försöka ta mig tid att skriva några rader i morgon också, men tills dess får ni ha en fin kväll i regnet!
Puss puss

Inga kommentarer: