torsdag 29 oktober 2009

Det var värst...

... vilken huvudvärk jag ska behöva stå ut med hela tiden! Förstår inte vad det kan bero på, men skit är det...

Kelly har blivit MYCKET bättre sen vi började med penicillinet, så i morgon ska hon tillbaka till dagis! :) Utslagen är borta, bara en och annan liten, liten torr sårskorpa kvar som lär ha ramlat bort till i morgon. Underbart att få se hennes vackra ansikte friskt igen! :D Då är det värt att brottas och kriga för att få i henne den förbannat äckliga sörjan några gånger om dagen. *s*

Igår var det skola och kalas för kussen i Ålem. Det har blivit alldeles för mycket onyttigheter den sista tiden, så jag vågar knappt ställa mig på vågen längre... Har inte gått upp något än men vips så vänder det och vågen får ett utbrott!
Idag var vi lediga från skolan, men min syster var barnvakt åt Kelly nu i eftermiddag, så jag kunde åka in till storstan och spendera mitt presentkort och mina födelsedagspengar. ;) Blev en axelbandslös behå, ett par svarta satinleggings och ett ursnyggt linne att ha på lördag. :D
Åt på kina med mamma och Dinusha, storsade runt bland folket och avslutade dagen med ett besök på Tokiga Ture innan vi tog bussen hem igen.

Martin hade tagit över Kelly när han slutade, så de var här hemma när jag kom. Kelly var speedad till max, som alltid när hon är med pappa, och så sprallig! <3

Igår betalade jag mina räkningar. Satt helt chockad när jag loggade in på min bank, och upptäckte att jag hade 2000 kronor mindre på kontot än väntat. Jag har tydligen handlat mer än jag borde gjort... Betalade nästan alla räkningar i alla fall, och med tanke på att jag storhandlat mat borde vi klara oss i ett par veckor med endast lite påfyllning av basvaror. Ja, klart jag klarar mig! Ska ha lite pengar av Martin också för lite gemensamma räkningar (blir man aldrig av med dom?!) så jag har inget annat val än att vara snål.

I tisdags förresten, var jag, Kelly och Nathalie en sväng på Ikea och Citygross. Natta handlade lite, medan vi mest var med för att ha trevligt. :) Kelly skötte sig jättebra, och som tur var stördes nog inte hon av alla blickar hon drog till sig med sina utslag... Jag blev helt rasande till slut, och snäste åt en kärring att hon minsann inte är dödssjuk! Så oförskämt av folk att stirra så fort någon sticker ut lite från mängden! Och det är ju inte så att jag skulle varit korkad nog att ta med henne ut bland folk om hon var oerhört smittsamt sjuk... *muttrar*

Nej, nu måste jag sova. Upp tidigt i morgon!
Puss

Inga kommentarer: