fredag 23 oktober 2009

Hansa city och svinkoppor

Hej på er!
Förlåt att jag varit urkass på uppdateringar! Tänkt tanken och varit på väg att skriva flera gånger de senaste dagarna, men inte blivit av. Dessa bortförklaringar... *s*
Så, vad har hänt sen i måndags? Massor... Var hemma hos Klara på fika i onsdags. Massa skitprat och kaffe. :) När jag kom hem fick jag en knäpp och satt här vid datorn och stortjöt ett tag, innan jag blev jättepepp på att skriva klart min examinationsuppgift. Sagt och gjort, satt uppe till ett, och därefter var den klar och inskickad. Ibland behöver man visst tjuta av sig för att orka ta tag i skolan. *s*
Igår var jag ledig från skolan, och tog mig an Kelly så Martin fick vara lite fri. Hon har nämligen blivit sjuk, feber och massa skumma, stora, röda, otäcka utslag i ansiktet. Ringde läkaren pronto, och hon gissade på att hon råkat ut för svinkoppor. Jahaja, bara att gå och köpa salva på apoteket. Stackars älskling! Jag undrar om det är jag som smittat henn? Inte för att jag har särskilt mycket utslag, men har ett ganska stort mellan långfingret och ringfingret som ser ut ungefär på samma sätt som hennes. Men vart har då jag fått det ifrån tro? Hm... Nåja, det kan ju bara vara ett vanligt (eller ovanligt...) eksem kanske?

Idag har jag haft en toppendag med brudarna och Jimmy i skolan. Satt på en föreläsning om minnesteori (som faktiskt var intressantare än det låter), och på vår 2 timmars lunchrast drog vi ut till Hansa city och kollade läget. Fy så mycket folk det var! Inne på Cubus var väntetiden på att få betala runt en halvtimme. *gah* Så, vi kollade mest bara runt. Avslutade med lite billig (och god!) glass, innan vi drog tillbaka till skolan för avslutning på föreläsningen. :)
Jag och Natti åkte in en sväng till stan och spanade på kläder, köpte smink och fikade innan hon skulle med bussen till Torsås, och jag körde hem.
Skulle åkt på 25-årsfest ikväll, men den blev inställd... Satsar på filmkväll med Martina hos Jessica och Henke istället, och tar festen i morgon. Sanna och Therese är på än så länge, och jag hoppas såklart på Martina också! ;)
Det passar ganska bra att vara nykter ikväll, för i morgon ska jag vara med Kelly medan Martin jobbar några timmar. Upp tidigt då mao, och då vill jag gärna ha lite energi till min gnälliga lilla prinsessa. <3

Jag fyller ju år på söndag (får inte missas!) och jag har lovat att bjuda på mat. Får se hur mycket pengar som blir över efter att alla räkningar är betalda, men något gott ska jag väl ha råd med. :)
Dags att göra så lite nytta som möjligt, och sedan invänta pullan innan vi drar till filmkvällen.
Puss hej!

Tok-Kelly provade mina mystofflor. Alldeles utmärkt passform om ni frågar mig. :P
*asg*
Min fina Marilyn Monroe-tavla som jag helt otippat fick av Martin. :)
Höstpynt. :)
Och så bitchen herself. :P

Inga kommentarer: