söndag 25 oktober 2009

Happy birthday to me!

Hej på er!
Ja, som rubriken antyder, så fyller jag år idag! :D Har väl inte varit den bästa dagen i mitt liv direkt, men trevligt har jag haft det. :)
I fredags hade vi filmkväll hos Jessica och Henke. Hyrde någon skum parodi på van Helsing, men den var helt okej. Brukar ha lite svårt för sån där löjlig humor, men man ska väl inte ljuga och påstå att jag inte skrattar åt det... *s*
Igår åkte jag hem till x:et och spenderade några timmar med prinsessan medan han jobbade. Tog med henne en sväng ut i friska luften, men det var faktiskt ganska jobbigt. Tänker på alla föräldrar som har handikappade barn, och som får stå ut med alla blickar hela tiden. Nu har ju Kelly "bara" stora utslag i hela ansiktet, och de kommer ju försvinna inom en viss tid. Tyckte ändå det var väldigt jobbigt när folk liksom stirrade på henne, och garanterat undrade vad fan jag hade gjort med henne... Säkert bara inbillning, men eftersom hon såg ut att ha en blåtira under ena ögat hade jag väl lite anledning till att oroa mig...
Nåja, jag ska väl inte tänka mer på det.

Martin kom i alla fall hem runt halv två, och då åkte jag hem till mig, duschade, räknade på mina utgifter och lite annat smått och gott innan Therese och Martina anlände. Vi gick tillsammans bort till Sanna och förfestade lite. Jag började få huvudvärk tidigt under kvällen, men tänkte att den säkert skulle försvinna. Pappa kom och hämtade oss, och körde oss in till Kalmar. Vid det laget hade huvudvärken blivit värre, och jag var dessutom åksjuk... Vi bestämde oss för att försöka komma in på Harrys, och tro det eller ej: vi lyckades! :)
Det var galet mycket folk, vi dansade och hade jättekul, och jag försökte så gott det gick att ignorera den dunkande huvudvärken som låg och lurade. Notera att jag inte var särskilt berusad, det fanns många anledningar till att jag mådde såhär dåligt!
Trots att vi hade så trevligt, önskade jag att kvällen skulle ta slut, och att jag skulle få åka hem och lägga mig i sängen... När pappa väl kom in och hämtade oss (nej då, vi är inte det minsta bortskämda ;)), hade jag fruktansvärd migrän, och så fort jag kom hem, slängde jag ut mina katter, släckte alla lampor och tog mig in i sovrummet. Somnade som en gris, och vaknade upp utan större huvudvärk. Tack och lov!

Jag har dock varit som en levande död idag, och haft någon konstig känsla i bröstet. Ångest tror jag, men jag vet inte säkert... Jag kan inte släppa det här med Kelly, oavsett hur mycket jag än sysselsätter mig. Jag tycker det är fruktansvärt att behöva se henne såhär! Att nästintill behöva brotta ner henne för att få tvätta och smörja in såren, och hela tiden höra henne gråta förtvivlat av smärta. I morgon är det jag som ringer läkaren, och tvingar dom att ge mig en tid! Jag vill få det riktigt bekräftat att det är svinkoppor hon har, och se om de kan ge mig ett recept på antibiotika. Hellre att hon blir hängig och trött av den, och bra fortare, än att behöva låta henne ha så ont. Sen är jag så jäkla rädd att själv bli smittad! Jag skulle inte gå utanför dörren med såna sår i ansiktet, och jag hade missat skitmycket i skolan! Självisk, jag vet, men jag tar ju inte i Kelly med tång direkt. Hon behöver ju närhet och kärlek, sen får jag ta skiten om jag blir smittad.

Tillbaka till födelsedagsfirandet då. :) Jag och mamsen åkte och handlade lite innan vi kom tillbaka hem till dom och började laga maten. Potatisgratäng och baconlindad köttfärslimpa stod på menyn tillsammans med massa smarrig sallad och minibaguetter. MYCKET gott! Efterrätten bestod av vaniljglass med maränger och chokladsås. :)
Jag fick en superfin ljuslykta från Verners, två parfymer (Christina Aguilera och Avril Lavigne), ett par underbara örhängen från SNÖ av Sweden, två blommor, ett presentkort på Gina och pengar. Behöver jag tillägga att jag blev nöjd? *s*
Skjutsade hem Martin och tog affären för att fylla på lagret av blöjor och välling så vi klarar oss den här veckan.
Kelly var så övertrött när vi kom hem, så efter att ha brottats med henne, fått på henne pyjamasen, tvättat och smörjt in henner utslag och gett henne välling, däckade hon utan särskilt mycket krångel. :P
Jag har en föreläsning i morgon egentligen, men skippar den för att få vara med henne. Ska ju som sagt försöka få tag på läkaren, och så känns det lite jobbigt att behöva lämna henne till mina föräldrar när hon är som hon är nu. Bättre att stanna hemma i några dagar och ge henne chans att bli bättre innan jag försöker ta mig till skolan.
Nope. Dags att sätta punkt här. Ska lägga ut lite bilder från gårdagen i ett annat inlägg. Läs, titta och njut!
Puss hej!

Inga kommentarer: