måndag 5 oktober 2009

Husliga Cecilia.

Hej på er alla lovers!
Idag har jag varit jätteduktig. Var i skolan på föreläsning mellan 10 och 12, och när jag kom hem började jag baka bullar. Missade ju kanelbullens dag igår, så jag tänkte att det var lika bra att ta igen det idag. ;) Efter det (ja, under tiden faktiskt) så lagade jag kasslergryta och ris, så nu har jag mat för hela veckan. *s*

Igår var Natta hemma hos mig på besök. Vi hade planerat att baka bullar, men ångrade oss och köpte varsin pizza istället. Kelly fick smaka hon också. :) Var en väldigt lugn och trevlig dag, även att Natta blev lite dålig framåt eftermiddagen...
Körde hem henne till Timmernabben, och åkte sedan tillbaka hem för att packa ner lite grejer prinsessan skulle ha med sig hem till pappa Martin. Han var iväg på kvällen, så jag fick åka hem till honom och spendera lite mer tid med mitt hjärta innan han kom hem och tog över. Kändes fruktansvärt att lämna henne, men försökte hålla mig någorlunda sysselsatt under resten av kvällen för att slippa sitta ensam hemma och gråta. *s*

Jag satt och funderade lite på bussen hem idag. Det slog mig att alla de där sakerna man tog för givet när jag var barn, inte kommer hända Kelly. En sån sak som att hela familjen kommer in på morgonen när man fyller år, sjunger och ser på när man öppnar presenter. Det kommer hon ju aldrig få vara med om igen. Blev alldeles jättedeppig och kände mig hemsk... Jag vill ju verkligen att hon ska få växa upp i en normal familj, men ska man behöva offra sig själv och sitt välmående för att göra allt för sina barn? Jag är faktiskt inte villig att flytta ihop med M igen som det känns nu, för jag har ju inte mått såhär bra på åratal!
Men så tänkte jag på alla barn som faktiskt är i samma sits som Kelly, men som har föräldrar i krig. Föräldrar som vägrar prata med varann, som bara kastar skit på varann inför barnen, och som gör allt för att förstöra relationen mellan sina barn och den andra föräldern. Så har hon det inte i alla fall, eftersom jag och Martin kommer oförskämt bra överens. Det är i något positivt i allt det dåliga.
Jag fick prata med henne i telefon idag, och hon babblade på om pappas nya kisse. En liten svart brud vid namn Donnan. *s* Alldeles lagom stor för att prinsessan ska kunna bära omkring på henne. *fnissar*
Går i skolan i morgon och på onsdag, och sen tänkte jag låta Kelly sova hos mig till torsdagen och spendera hela dagen med henne innan hon åker hem till Martin igen. Har ju lovat både henne och mig själv att inte åka ifrån henne sådär länge igen, och det tänker jag hålla. Åtminstone tills hon blir större.

Nu ska jag strax göra mig i ordning, och åka iväg till Timmernabben. Natta, jag och Daniel ska dricka kaffe, äta nybakade bullar och titta på Svenska Hollywoodfruar. Alla pratar ju om det, men jag har faktiskt inte suttit ner och tittat på ett helt avsnitt än så länge. Klarar väl helt enkelt inte av blåsta, snorrika blondiner. Haha!
Ha en toppenkväll!
Puss på er

Inga kommentarer: