måndag 26 oktober 2009

Läkarbesök och storstädning.

Hej på er!
Idag har varit en helt okej dag. Kelly har varit mycket piggare, även om det har blivit en del gnäll och ovanligt mycket gos. :)
Jag ringde läkaren på morgonen, och fick en tid vid 11.20. Träffade en distriktssköterska, och hon tittade lite småchockat på Kelly och konstaterade att hon behövde minsann träffa en doktor. Så vid halv tre promenerade vi tillbaka för en undersökning, och det slutade med att jag fick ett recept på penicillin. Tack och lov! Nu gäller det bara att lyckas få i henne det tre gånger om dagen i tio dagar, något som garanterat kommer bli mycket svårare än det låter! Det smakar ju helt fullkomligt skitäckligt, så jag förstår att barn vägrar öppna munnen till sist...
Höll på att ramla baklänges när jag stod på apoteket och skulle betala för de två flaskorna med penicillin jag hade fått utskrivna. Nästan 450 spänn! My gosh... Det var ju ren tur att jag hade så pass mycket pengar på kontot, men nu vet jag ju inte om jag kommer kunna betala alla mina räkningar! Hur fan kan det vara så dyrt?! Tänk om jag hade varit urfattig just nu, hade hon blivit tvungen att gå där med stora, svidande utslag i hela ansiktet, utan att jag skulle kunna göra något? Helsjukt...

Jag storstädade och hade mig efter att vi ätit lite middag, så nu är det skinande rent här hemma igen. :) Älskar känslan av att kunna gå på golvet utan att se alla sessa dammråttor i hörnen. *s*
Jag mår inte riktigt som jag ska tror jag... Eller jo, jag har mått helt okej idag, men nu ikväll har jag känt mig lite illamående och konstig. Tycker att det kliar och svider överallt, och så har jag fått något märke på kinden. *gör korstecknet* Är jag lite nojig bara, eller har Kelly smittat mig? Tror nog jag mest är nojig, för just i detta ögonblick skulle ett futtigt litet myggbett i pannan innebära döden. *s*

Linda: Ja, jag brukar påstå att jag hatar lyckliga människor, men det kanske bara är ren och skär avundsjuka. ;) Hoppas ni får bli gamla och grå tillsammans då!

I morgon ska jag ta med mig prinsessan till Blomstermåla, packa in oss i Nathalies pojkväns bil och brumma in till Kalmar. Ja, inte med hennes pojkvän, hon får lämna honom hemma. ;) Ska besöka mitt älskade Ikea, så jag hoppas verkligen Kelly är lika härlig som hon varit nu i eftermiddag. :) Tar nog en sväng in på Hansa City igen, och hoppas på att det inte är lika mycket folk där då som på premiären...
Ska lägga upp bilderna nu ikväll! Jag ska bara lägga över dom till datorn från kameran och titta igenom alla innan jag vågar visa er. ;)
Puss så länge!

Inga kommentarer: