lördag 7 november 2009

Äntligen hemma!

Ja, nu är äntligen min efterlängtade, vackra dotter hemma igen efter en vecka som varat alldeles för länge. Jag fungerar inte utan henne. Kärlek.

Gjorde om bloggen lite som ni kanske märker. Jag är inte alls bra på photoshop, så därför blir det inte några såna flashiga bilder. Åh, jag skulle verkligen vilja kunna, men har inte tålamodet till att sitta timme efter timme och bara försöka. Jag ger upp, och kör med stenåldersprogrammet paint om det är nåt istället... *s* Vore ju toppen om man kunde utveckla något sorts USB-minne till hjärnan och bara mata in information om saker man skulle vilja kunna. Något att spåna på när jag har tråkigt kanske? *s*

Vi var ju hemma hos päronen förut och fikade lite. Jättetrevligt! Körde sedan in Martin till Tony i Kalmar medan prinsessan stannade kvar hos mamma. Tyckte hon hade det roligare där än att sitta och åka bil fram och tillbaka utan något som helst nöje för hennes del...
Hoppade in till Tony och hälsade, mumsade i mig några popcorn, och åkte hem efter en sisådär tjugo minuter.

Kelly somnade ganska så fort efter att vi kommit hem. Hon är så himla lätt att ha och göra med just nu. Det är mycket som står på tur nu vad gäller henne. Just nu försöker vi vänja henne av vid nappen, hon får bara ha den när hon ska sova och om hon är ledsen. Det fungerar inte att köpa flera nya nappar i veckan - hon biter nämligen sönder dem, så då tänkte vi passa på att lägga ner den biten. Till början på nästa år ska jag ha försökt spara ihop till en vanlig säng åt henne, och skruva ner spjälsängen. Hon klättrar inte ur den än, men jag tycker att hon är tillräckligt stor för att få börja sova i en vanlig. :)
Dessutom tänkte jag köpa en potta på Ikea nästa gång jag är där, och låta henne prova på den lite. En gång satte jag henne på toaletten, när hon sprang runt utan blöja och sa att hon behövde bajsa. Det tyckte hon var jätteroligt, och även att det inte kom något, så har hon fortsatt med att springa in på toaletten när jag frågar henne om hon behöver kissa och så.

Å, jag behöver verkligen sätta mig ner och titta efter julklappstips här på nätet snart! Det är så mycket annat som görs när jag sitter framför datorn, så jag glömmer helt enkelt bort det... Jag har klart med vad jag ska ge Martin (oh jävlar, måste ju skaffa nåt till fars dag!!), och min pappa. Utöver det vet jag inte. Ja, Kelly ska få en trehjuling förstås, och så funderar jag på att köpa ett litet bord med stolar åt henne. Har chockrosa färg kvar sen jag målade hennes byrå en gång för något som känns för hundra år sen... *s* Antar att den är upptorkad nu, annars har jag ju lite vit färg också. :)

Jag har ätit fruktsallad med vaniljkesella ikväll. Julmust också! Finns det något godare?! :)
I morgon ska Martina och hennes man komma på besök, så jag måste fixa fram fika. Jag kom på att jag måste ringa till Kellys dagmamma och höra om det är okej att Kelly kommer dit några timmar på måndag, jag har ju en del skolarbeten som måste göras klara och skickas in, så jag får ta tillvara på min självstudietid.
Nu ska jag tvätta bort sminket och göra mig klar för sängen. Hörs i morgon.
Puss

Inga kommentarer: