onsdag 4 november 2009

A day off...

Godkväll!
Idag har det snöat, för er som kanske inte märkt det, eller som kanske inte ens bor häromkring och inte haft turen att få se det! *s* Jag satt inne och huttrade med kaffe och plugg, så jag tyckte det var alldeles jättemysigt. :)

Jag vill börja med att tacka Emma och Jenny för era fina kommentarer. :)
Sen vill jag fortsätta med att berätta att jag har varit ledig från skolan idag, som rubriken antyder, men det innebär inte att jag varit ledig. Oh nej, jag har flängt runt som en trasdocka hela dagen tycker jag... *s* Nej då, så farligt var det väl inte... Jag började dagen med att sätta klockan på ringning vid halv nio. Gick upp och åt lite frukost, satte på mig ögonbrynen och tog bilen bort till Doc för att städa. Skönt med lite extra cash nu när det är så knapert (knapert... Jag hatar verkligen det ordet!). Därefter åkte jag hem till mamma och pappa för att äta lunch. Blev sådär akut jättesugen på sill häromdagen, ja och jag som nyligen lärt mig äta sill *s*, så mamsen tyckte vi kunde ta en sån lunch. En riktig midsommaruppsättning blev det, med potatis, prinskorv, kokta ägghalvor, köttbullar, sill och gräddfil. Me like! Åt så jag kände mig höggravid, men hann även trycka i mig lite glass innan jag åkte hem igen... *pff*

Ägnade de kommande två timmarna åt att sitta och plugga. Det är inte en sån jobbig uppgift vi ska göra den här gången. Visst, jobbig är den väl på sitt sätt, men jag förstår ändå ganska bra vad det är jag behöver skriva om...
De flesta i klassen har jobbat som galningar med den här grejen i nån vecka nu, men jag lyckades ändå skriva de flesta frågorna under den tiden jag satt och knappade. Det blir faktiskt bra ändå, utan att man ska behöva lägga hela sitt liv åt sidan för att slutföra en skoluppgift. Fast alla kanske inte har det lika bra som jag... *s* Jag ska väl inte vara för kaxig än förresten, jag kanske går och blir underkänd!
Ett grupparbete om precis samma frågor skulle skickas in före klockan sex idag, men det stod inget om någon tid för det individuella, så jag har faktiskt inte skickat in det. Jag skriver färdigt i morgon när vi kommer hem från skolan, och hoppas på att det är helt okej...

Nåja, slut på pluggsnacket. Jag skjutsade Martin till B-måla vid fem, och åkte sedan hem med min prinsessa till honom för att spendera kvällen med henne. Vad vi busade! Hon skrattade så jag trodde hon skulle kikna ett tag där. :) Nu ska jag väl förhoppningsvis klara mig till på lördag, även om det blir svårt. Sen får jag ju ha henne i över en vecka! <3>

Igår hade jag och Martina filmkväll. Pratade massa strunt och tittade på Sex & the City-filmen. Jättemysigt hade vi det! :) Idag kom tydligen hennes kära pojkvän från Borlänge och hälsade på, så jag måste se till att spana efter dem nu, så jag får träffa honom. :)

Måste tipsa om en skitbra sida för er som har dålig fantasi (ja, även oss med ganska bra fantasi kan ju gå in där och kika!). Bluebox - där finns allt mellan himmel och jord, och så vidare dyrt är det inte heller. :)

Usch nej, jag måste nog gå och lägga mig nu! Upp vid sex i morgon, och iväg till skolan för redovisning. Nu är Nattan frisk igen, så det hurrar vi för! :)
Puss och godnatt

Inga kommentarer: