måndag 23 november 2009

Förbannade Tele2

Nu är jag sur! Jag ringdeTele2 för att säga upp min hemtelefon. Jag ringer aldrig på den så jag tycker det är helt jäkla onödigt. De ska from den 1 december ändra taxan, från att man betalar för varje påbörjad sekund till att man måste betala för varje påbörjad minut. Det innebär att det kommer bli mycket dyrare i längden, och då tycker jag att det är sanslöst onödigt att ens ha den kvar. Men eftersom jag har bredband ADSL måste jag säga upp bredbandet också, och där är det flera månaders uppsägningstid. Det resulterar ju i att om jag säger upp min hemtelefon idag, slutar även bredbandet att funka men jag måste betala i flera månader till... Han jag pratade med kopplade mig vidare till avdelningen för frågor om bredband, men där var det nästan en timmes väntan på betjäning. Förbannade Tele2!
Jag får väl helt enkelt vänta tills de har påbörjat den nya taxan och säga upp båda två, för att sedan skaffa ett annat bredbandsbolag lagom till att uppsägningstiden går ut. Bredbandbolaget eller Glocalnet står högt på listan över tänkbara bolag, så jag får väl kolla läget.

Idag har jag varit inne i skolan och arbetat i gruppen. Vi träffades vid nio och var klara redan tre timmar senare. Effektiva H3! ;)
Dessutom har jag fått tag i en tjej (nåja, det var i ärlighetens namn hon som fick tag i mig...) att byta böcker med. Alla vi på lärarutbildningen är ju uppdelade och läser olika delkurser vid olika tillfällen. Just min grupp har läst som man ska, 1:an först, nyligen avslutade vi 2:an och ska denna veckan påbörja 3:e och sista delkursen. Men den här tjejen har läst 3:e delkursen nu, och ska påbörja 2:a. På så sätt kan man ju byta böcker och spara hundratals kronor. Härligt! :)

Jag ska hämta Kellan på dagis vid tre, så jag sitter här och fördriver tiden lite. Jag kanske borde gå bort till spelcaféet och se om min cykel står kvar. Jag lämnade den nämligen där för precis en vecka sen, och där har den blivit stående. Ska bara se om jag kan hitta nyckeln först kanske. *gah*
I eftermiddag blir det nog städning, matlagning och bullbak. Det kan vara bra att ha lite bullar hemma om man får oväntat besök, eller om jag får för mig att ta med mig och bjuda alla mina kära vänner i skolan. ;)

Grattis Belinda på 21-årsdagen!

Julbordet är nu bokat också. Byttan blev det istället för Kronan. Det var nämligen fullt på Kronan hela nästa helg, men vi hade tur och fick ett bord för 6 personer på Byttan den 4:e. Kommer bli hur mysigt som helst! Massa god mat och underbart sällskap, mer kan jag inte begära. :)

Jag har en del folk runtomkring mig som är väldigt måna om att försöka få mig att förstå hur hatad jag är, vad folk tycker och tänker om mig, men vet ni vad? Jag är inte det minsta intresserad av att veta vad dessa usla människor tänker om mig. Tycker man inte om mig, tycker jag säkert inte om er, och ni har då definitivt inget som helst värde i mitt liv. Alla betydelsefulla människor jag omger mig med, tycker om mig för den jag är och skulle aldrig någonsin bete sig som ni gör. Jag tar inte åt mig det minsta.

Jag måste fixa papperen till bostadsbidraget för nästa år också. Jag har haft dem liggande här hemma i flera veckor, men jag tror det är dags att skynda på lite nu så jag slipper oroa mig för att jag inte ska få något nästa år. Utan det klarar jag ju inte att bo kvar här...
När fröken har somnat ikväll är det plugg som gäller. Jag tycker inte jag gör något annat än att sitta still om kvällarna. Skulle vilja vara hurtig och springa runt som en gasell på cykelvägarna i Mönsterås, men det går ju hur som helst inte de här veckorna när jag har Kelly. Och att ta med mig henne ut på långpromenad när hon är tvungen att sitta i vagnen hela vägen, är helt otänkbart. Hon vill ju gå själv, annars blir det ett jäkla liv! *s*
Ciao!

Inga kommentarer: