söndag 29 november 2009

Första advent.

Godkväll alla!
Idag är det första advent, om någon nu har missat det. Jag har faktiskt inte tänt ett enda ljus idag, och faktum är att jag inte ens har plockat upp min adventsljusstake. Dåligt, jag vet. Jag har dock ägnat mig åt massor av andra julaktiviteter! Natta och jag har gått på julskyltningen, bakat pepparkakor, och efter att jag lämnat prinsessan till pappa Martin har jag ägnat några timmar åt att plocka upp julsaker och belysning. *love it* Så nu är hela lägenheten julpimpad från golv till tak. Ja, åtminstone med fina stjärnor och ljusstakar i fönstren, min stora belysta julbock, fejkgranslinga med belysning på balkongräcket, juldukar, tomtar och julkrubba. Jag hade inte tänkt plocka upp julkrubban faktiskt, men kom på att Kelly nog skulle tycka det vore väldigt kul att få leka med Jesus, Maria, Josef, kungarna, lammen, åsnan och kossan, så den fick följa med upp från förrådet. *s*

Det var jäkligt kallt på köpingen idag! Vi sprang fram och tillbaka några gånger, men köpte ingenting. Jo, korv och ett par 10-kronorsvantar. Riktiga investeringar måste jag säga. ;)

I morgon går vi i skolan hela dagen. Nä, där ljög jag faktiskt, vi börjar inte förrän vid halv elva, och sen har vi tre timmars rast innan vi kör på till halv fem. Ska försöka få Jimmy att gå med på att jobba lite på debattuppgiften vi ska göra. Vi ska nämligen ha miljödebatt om ett par veckor, och då hamnade jag, Caroline, Gustav och Jimmy (4/5 av björnligan *s*) i samma grupp, och så skulle vi para ihop oss för att vara för och emot ett visst ämne. Vi har valt kärnkraft, och jag & Jimmy ska vara emot hela köret. Kommer bli intressant... *s*

Här är något jag tänkt mycket på under Idolkvällarna. Visst är Calle väldigt lik Zed i Polisskolan? *asg* Gillar de båda, så jag tycker inte jag är elak. ;)
Nu ska jag göra lite nytta.
Puss hej!

Inga kommentarer: