söndag 1 november 2009

Halloween är över.

Hej på er!
Idag är jag fruktansvärt trött och deppig. Det känns inte alls bra att behöva lämna bort Kelly, veckan har gått så himla fort!
Igår hade vi väldigt roligt i alla fall. Jag lämnade Kelly till mamma o pappa vid halv fyra, och åkte sedan hem till Natta och Johan. Hjälpte fröken Nathalie med hårfärgning och vi åt tacos. Nattas kompisar Anna och Sofie var med och fixade maten. :)
Min kusin kom lite senare, och så droppade det in en hel del folk framåt kvällen. Martina kom också! *weii* Snyggaste killen på förfesten hade ju såklart sin ybersöta flickvän med sig. Typiskt att alla puddingar ska vara upptagna! *s*
Runt halv elva stack vi bort till folkan (jag, Martina, Anna och Daniel fick skjuts av kusinen!) och sen ägnade vi resten av kvällen med att skaka rumpa och vara allmänt trevliga. :) Jag tycker det är väldigt kul när man får chans att prata med folk man hört mycket skit om, och istället få skapa sig en egen bild av dem. Jag gillar inte att dra slutsatser av folk grundat på andra människors skitprat. Alla tycker ju olika, that's it!
Vi åkte rallybil hem. Det var det värsta jag varit med om! Tänk om vi krockat! Med tanke på att Martin också var med i bilen, skulle ju Kelly blivit av med båda sina föräldrar om det hade hänt något. Tack och lov att vi kom hem oskadda!

Idag låg jag i sängen till halv tolv. Underbart! Sen kom mamma och levererade min vackra dotter bara en kort stund därpå, och nu sover hon. Ja, hon somnade ganska direkt när hon kommit hem, så hon lär väl vakna upp ur skönhetssömnen snart. *s*
Det kanske är där den där ångestkänslan kommer ifrån! Att jag har förlorat en massa tid med Kelly nu i helgen bara för att jag gick ut igår. Det är verkligen inte något jag brukar göra, eftersom jag anser att jag lika gärna kan vänta med mina påhitt till de barnlediga helgerna, men det händer ju så sällan något kul här i Mönsterås kommun, att man får försöka ta vara på de få tillfällena när de kommer... *s*
Jag börjar, hör och häpna gott folk, att tröttna lite på alla dessa fester. Visst, det är jättekul att få umgås med massa roligt folk, och stå på dansgolvet hela nätterna, men nu tror jag att det får vara lite lugnt ett tag framöver. Vi ska ha klassfest någon gång snart, men utöver det får det nog bli andra påhitt på mina barnlediga helger. Livet är så mycket mer än roliga fester!

Jag har massor av plugg att ta hand om ikväll när jag kommer hem. Jag borde ha börjat med det mycket tidigare, men jag känner mig själv så pass väl att jag vet att jag jobbar bäst under press. Så när Kellan vaknar, ska jag försöka få i henne lite mat, och sen ska vi ta vagnen ut till Martin. Han lovade igår, att han skulle bjuda på pizza idag, och det var jag inte sen med att påminna honom om! *skrockar nöjt* Inte för att jag är det minsta hungrig just nu, men en stoooor cola skulle inte sitta fel!

Jag virusscannar min dator nu. Får se om det lyckas den här gången, för en segare dator än min kan man omöjligt få tag på. Blir galen om jag har bråttom och måste in på nätet. När jag klickar på internetikonen tar det mellan 5 och 10 minuter innan det händer något. Men de senaste gångerna jag har virussökt hårddisken har det visat på massa virus, men så fort sökningen är klar kommer det upp en ruta med ERROR! Antar att mitt (ja, mina...) virusprogram är attackerade de också, och det bästa vore väl att rensa datorn och börja om från noll... Jag måste bara få tag i antingen ett väldigt rymligt USB-minne eller några cd-skivor som jag kan lägga över alla bilder på. Jag borde nog ta tag i det snart, annars kanske datorn hinner krascha, och då får jag ju aldrig se mina bilder igen. :S

Nope, det är dags att väcka prinsessan och kanske få i mig lite vätska... Ska försöka komma ihåg att lägga ut bilderna från igår. Det blev inte många, men då å andra sidan är det ju inte lika mycket jobb med att välja ut och ladda upp dem. *s*
Puss hej!

Inga kommentarer: