fredag 13 november 2009

Mora träsk och kattskit...

Hej på er!
Idag har varit en bra dag, trots att det är fredag den 13:e. Jag körde min bil till kalmar och hem, UTAN att dö. Glömde dock både körkort och mobil hemma, men annars har dagen hittills varit väldigt lyckad. Hämtade upp Natta i Ålem, och på väg till skolan såg vi en stooor älgko. På vägen hem fick vi se både en räv och rådjur, och Natta hade tydligen sett en örn också. Ja kors i taket, det är ju inte sånt som inträffar varje dag. :)
Hämtade Kelly vid två, och åkte hem för att lämna av lite grejer innan vi packade in oss i Hyndan igen, och körde till Blomstermåla. Nattas pojkvän jobbar nämligen hela helgen, så då tyckte hon att vi kunde komma på middag. JA TACK! ;D
Hon bjöd på thailändsk kycklingsoppa med jasminris, och efter att ha gått husesyn en sisådär fem gånger (jag har ju redan varit där, men det tar längre tid att gå husesyn om man är två år... *s*) fikade vi bullar, pepparkakor och drack glögg. Efter halva glaset fick vi se att det var alkohol i! Och jag som skulle köra hem sen! *gah* Nåja, hade ju inte druckit särskilt mycket av den, så jag bytte ut glöggen mot julmust. Hehe...
Vi dansade och rockade loss till Mora Träsk tills jag och Natta var alldeles svettiga, och Kelly började bli trött på att se oss flaxa runt som två småbarn. Haha! Love it!

Nu är x:et här, och vi ska strax se idol och svulla onyttigheter. Tycker det är så himla skönt att man kan umgås som kompisar, även om jag inte riktigt känner till om han har andra motiv för att vilja umgås. Jag har det inte i alla fall, utan tycker bara det är roligt att slippa sitta ensam...

Min jävla fetknopp till katt har återigen gjort sina behov i min säng. Jag blir helt jävla galen, och stoppar snart ner honom i brevlådan hos grannen (inte för att han skulle få plats, så fet som han är... *s*). Jag vill ju inte behöva göra mig av med honom, men jag måste ju inse fakta, det GÅR inte att ha en katt som vid varje given möjlighet använder min säng istället för kattlådan när han är skitnödig. *kokar av ilska*

I morgon är det lördag, och jag har ingenting inplanerat än så länge. Tänker då undvika min mamma ett tag, ifall att hon lyckats få svinsjukan! Onödigt att dra på sig den nu när den säkert snart dör ut ändå...
På söndag ska vi ta Vattenpalatset i Mönsterås, om allt går som det ska. Säg till om ni är på! ;)
Dags att slänga in popcornen i micron och vara lite social.
Kan man sakna någon man knappt känner? Jag har lyckats i alla fall... *s*
Ciao!

Inga kommentarer: