söndag 22 november 2009

Storkalas.

Hej på er!
Jag börjar med att säga GRATTIS till x:et som blir 30 år idag. :)
Det blir kalas med middag och dessert hemma hos mina föräldrar i eftermiddag, men innan dess ska jag hinna med en hel del.

Vi var uppe tidigt idag, eller ja... Åtta var klockan när Kelly började gorma på mig och ville gå upp. Så vi ägnade oss åt att tvätta och plocka lite här hemma innan vi gav oss ut till affären för att handla lite mat. Så tomt som jag har haft det här hemma hittills den här veckan, kan jag ju inte ha det nu när jag är så illa tvungen att laga mat om dagarna. *s*
Lekte lite på lekplatsen, och gav oss sedan hem för att laga potatismos och fiskpinnar. Mycket smarrigt. ;)

Jag har gått hela dagen och varit irriterad på någon som verkligen inte gör sig förtjänt av min vänskap. Jag kan inte ens förstå varför hon tror att jag inte har bättre saker för mig än att springa runt och prata skit. Jag slutade lägga energi på de två för länge sen, för jag anser att jag har ett eget liv att ägna mig åt.
Och det de (hon) anklagar mig för är ju så utsökt, fruktansvärt omoget så jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Hör här bara: Jag ska tydligen gått och sagt till x mamma att y förbjudit z att kontakta x, utan måste kontakta henne genom y. Jag skäms nästan över att ha såna människor i mitt liv, och tror jag gör bäst i att klippa bort dem helt.
Det är bara synd att den ena halvan ska bli lidande för att den andra beter sig som en jävla råtta. Hon har nämligen inte sagt ett ljud om nånting, för är det något som stör dem är det den andra som ringer och skäller. Jag vet inte om det är ett tecken på feghet eller på att den andra är alldeles för impulsiv och dominant för att ens låta den andra få en syl i vädret. Jag skulle väldigt gärna vilja höra hennes egna version av det här innan jag beslutar mig för om hon ska få stanna eller gå. Jag orkar nämligen inte vara en måltavla för löjliga påhopp längre. Det är inte första gången något sånt här händer...

Sådärja, nu har jag ventilerat bort detta också. :) Jag tror att jag håller på att ställa till med problem på andra håll också. Det är inget jag kan nämna för någon egentligen, för det är så himla dumt. Men jag börjar känna väldigt mycket, samtidigt som jag vet att det är totalt omöjligt att genomföra något. Cecilia gör inget annat än att dra till sig problem. Det är väl mitt kall här i livet, lära mig lösa konflikter av alla de slag, bara för att det är något jag verkligen är skitdålig på... *s*
Dags att göra nytta! Jag har dragit ut på julklappsshoppandet alldeles för länge, men NU är det dags. :)
Puss hej!

Inga kommentarer: