tisdag 24 november 2009

Vilken skum dag!

Godkväll!
Just nu sitter jag och förundras över de konstiga saker som verkar hända i mitt liv nu. Fick ett oväntat besök av en mycket ovälkommen kille när jag stod och lagade mat. Blev helt paff när jag såg vem det var som ringde på!
När jag jobbade på Gladan för väldigt länge sen, var där en stor kille som brukade prata i evigheter om sin katt och andra ointressanta saker. Jag vet att han trodde han hade halva inne eftersom jag var så tillmötesgående, men icke! Hujedamig...
Han började babbla om att han hade kompisar som läser min blogg(!!??) och som hade informerat honom om att jag hade problem med att ladda upp bilder här på bloggen. Tack kära ni som informerade denna konstiga typ om detta! Känns underbart att han numera vet precis vart jag bor... *kunde inte vara mer ironisk* Det gör ju inte det hela bättre att jag vet att han tidigare blivit polisanmäld för att ha stått och ugglat i folks fönster. Waaah! Jag måste flytta!!

Han tog sig dessutom friheten att komma in, ta av sig skorna och gå in och sätta sig på en stol i mitt kök för att skriva ner ett nummer på en lapp. Jag tänkte nästan gardera mig med stora kökskniven! Kelly var ju hemma också, vilket gjorde det hela ännu mer obehagligt. Frågade honom rakt ut hur han kunde veta vart jag bor, men det fick jag inget riktigt svar på. Antar att det inte är så himla svårt när Eniro finns... *s*
Nåja, jag avvisade honom och han fattade faktiskt vinken. *imponerad* Innan han gick började han prata om min och x:ets separation, och då förstod jag! Han hade ju hoppats på att jag skulle visa intresse och kanske bjuda på fika! In my ass grabben, jag är INTE intresserad!!
Sa att jag tyckte separationen var tråkig, men att jag hade hittat en ny pojkvän. *s* Då verkade han inte tycka att det var roligt längre, utan gick sin väg. Jag låste dörren FORT! Men ändå, tänk om han står utanför och spanar på mig! Kommer ju inte kunna gå lättklädd här hemma mer. Klär på mig ytterkläder och hela köret ifall att. *s*


Jag har mensvärk. För er som vill veta... Det gör ont. Hoppas jag kommer kunna sova, för jag tror inte jag har några värktabletter kvar... *suckar*

Vet ni en annan skum sak som hände mig nu ikväll! Jag satt och skrev till en kompis på msn. Vi pratade om han den konstiga typen som besökte mig, men så skriker Kelly till och jag springer iväg. Gick in till henne, klappade om henne och gick ut i köket för att göra välling. In till prinsessan igen, ger välling, nattar och går ut. Sedan in i badrummet för att borsta ut håret och tvätta bort sminket. När jag kommer tillbaka till datorn efter ca 10 minuter har han skrivit massor, och däremellan ska jag ha skrivit "förlåt". Jag har ju inte ens varit vid datorn under den tiden! Då blev jag mörkrädd. Tänk om han den där har hackat sig in på datorn! Jag tror precis vad som helst om honom, men jag hoppas innerligt att han är så pass mogen så han har lagt ner mig vid det här laget. Och varför skulle någon som hackat sig in bara skriva en sån grej när man kan ställa till med så mycket annat? :O
Nåja, jag lär väl märka om något mer skumt händer...

Vi hade väldigt trevligt hos Jennie i Blomstermåla förresten. :) Vi möttes vid fiket på Folkets hus, och fick faktiskt sitta och prata massor innan barnen tröttnade. De sprang omkring och hade jätteroligt. Och tack kära du för att du bjöd på fika! Det kommer igen. ;)

I morgon har vi redovisning på observationsuppgiften vi gjorde med gruppen i måndags. Börjar inte förrän vid tio, men ska lämna Kelly hos dagmamman redan vid sju. Jag trodde ju vi började vid åtta (som det stod på schemat...), och nu vill jag inte ringa och ändra (ja, nu är det ju definitivt för sent!) så jag lämnar henne redan då så kan jag vika tvätt och ta tid på mig innan älskade Natta kommer och hämtar mig. :)
Efter redovisningen ska vi åka en sväng till Mode-huset och spendera lite pengar. Jag behöver köpa en ny foundation, eftersom den jag har nu får mig att se... ja, alldeles för mörk ut... *s*
Nu orkar jag inte mer!
Godnatt

Inga kommentarer: