lördag 14 november 2009

What a lovely day!

Not... Vilket äkta pissväder det ska vara idag då! Inte alls pepp på att gå utanför dörren, men lär väl bli så illa tvungen när prinsessan vaknar ur sin powernap. *s*
Har ägnat förmiddagen åt att storstäda lägenheten. Nu luktar det liljekonvalj (nä förresten, jag vill ju så gärna tro att jag känner lukten av mitt rengöringsmedel, men faktum är att den lukten försvinner fort!) och inte ett enda gruskorn eller dammråtta någonstans. Känner mig nöjd. :)

Kelly käkade lite lunch, och somnade på ett kick, medan jag parkerade asset i datastolen.
Jag skulle gärna vilja gå bort till Jessan o Henke på halloweenfest ikväll, men tror inte jag lyckas få barnvakt. Det skulle inte bli något drickande för min del, men hade varit roligt att få komma ut och prata lite med folk. Nåja, inte hela världen antar jag, jag kan säkert sysselsätta mig här hemma också... *s*

Häromdagen var jag och Natta på Confetti i Giraffen. Jag har aldrig blivit så störtförälskad förut, som jag blev i tavlorna där! Nu har de fått in tavlor på ingen mindre än Michael Jackson också, och jag fick panik. Jag kommer ju aldrig ha råd att köpa de där tavlorna ändå! De största låg på nästan 1700 spänn, och den ekonomin har då INTE jag. *snyftar* Jag vill ju så gärna ha åtminstone en av dom... :( Marilyn Monroetavlor fanns det också gott om, och hon är ju alltid LÄCKER! Jag ser det såhär med mitt Marilyn Monroe-missbruk, jag har inte för många tavlor, det är min lägenhet som är för liten. *s* Fast... Har ju bara 10 tavlor och en klocka med henne än så länge. Det kommer bli många fler under min livstid. Kanske dags att se mig om efter ett slott? ;)

Och på tal om Michael Jackson så tycker jag att den här hysterin är löjlig. Har man tyckt så jävla illa om honom under tiden han levde, kan man inte komma och ändra sig nu bara för att det helt plötsligt är fint att tycka om hans musik. Tyckte man att han var en äcklig pedofil när han levde, kan man inte ändra sig för att han är död. Det är min åsikt. Visst, jag har kanske inte varit en av de mest besatta fansen, men jag har alltid älskat hans musik, och aldrig trott ett skit på det där med att han skulle vara pedofil. Tänk såhär, hade han varit skyldig, hade han inte blivit friad från ALLA anklagelser, hur mycket han än försökt muta sig ur det.
Nåja, det är ju ingen idé att försöka få er MJ-hatare att ändra åsikt, så det tänker jag heller inte lägga energi på. ;)

Jag skulle vilja baka bullar. Nathalie gör så fruktansvärda bullar! Jag skulle kunna äta ihjäl mig på dem, så goda är dom! Hon har mandelmassa i, och det har jag aldrig provat innan. Jag lovade ju Jimmy att jag skulle baka bullar till nästa vecka, och bjuda björnligan på. ;)
Nähepp, nu ska jag nog ta och beställa lite julklappar, har inte kommit så långt än. :)
Puss hej!

Inga kommentarer: