tisdag 8 december 2009

Beautiful disaster...

Hej på er alla!
Jag vill börja med att tacka den "mystiske mannen", ha en god jul du också. :)

Kelly har kommit in i en riktig jävla trotsålder nu. Det märks så tydligt att hon gör allt för att pröva mitt tålamod och se hur långt hon kan gå utan att jag reagerar. Dags att ta på sig masken och vara så sträng och bestämd som möjligt nu då mao. *s* Hon har försökt spela ledsen vid ett flertal tillfällen bara för att hon ska få sin napp, men icke. Hon använder den ju bara när hon sover nuförtiden och det tänker jag inte ändra på bara för att hon gråter krokodiltårar. Okej, är hon ledsen på riktigt är jag inte lika hård, men sånt märker man ju tydligt!
Hon har blivit så mycket mer bestämd också, en riktig liten diva! Antar att hon har det från sin mamma. ;)
Och som hon pratar! Jag är fortfarande i chock över hur fort det har gått, så det är därför jag tjatar om det. *s* Såklart jag har vissa svårigheter när hon slänger ur sig konstiga bokstavskombinationer, men det brukar klarna efter ett tag.
Martin var här igår och skulle byta cykel. Då hade han varit och köpt lite grejer till prinsessan, ett rit-set med kritor, tuschpennor, vattenfärger och block, och så en magnettavla som man kan måla på. Klart det är kul att han tänker på henne, men det är lite onödigt att ge henne spontana presenter nu precis innan jul och födelsedagen... I alla fall med tanke på att vi inte köpt något alls till henne än. *gah* Jag stoppade faktiskt undan rit-setet, så det ska hon få i julklapp. Magnettavlan var väldigt omtyckt i alla fall, så nu gör vi inget annat än att måla på den. :)
Han är dock likadan med sig själv. Precis innan julafton och innan han fyller år, går han alltid och köper precis allt han önskar sig, så där står man då och har ingen aning om vad man ska hitta på... *s*

Åh, jag känner mig så... Jag vet inte. Jag borde ge upp det här, men det verkar omöjligt! Det är så fruktansvärt mycket känslor inblandade, och jag vill inget hellre än att det ska bli som jag önskar. Jag blir ju som vanligt en riktig pain in the ass, fruktansvärt intensiv och jobbig. Kanske är därför jag skrämmer bort alla jag låtit komma mig nära? Jag borde nog börja spela kall istället, kanske kan underlätta situationen? Men näe, jag VILL ju inte. Jag KAN inte spela kall mot någon jag känner såhär för. Helt omöjligt... Jag blir bara så trött på mig själv... Ge mig lite självbehärskning någon!

Jag måste börja plugga till tentan på fredag. Jag känner att jag nog inte kommer lyckas särskilt bra ändå, men jag måste ju ge det ett bra försök. Så det blir att plugga powerpoints, quizar och i boken tills på fredag. Jippi, hela veckan klirrad... *s*

I morgon är jag hemma från skolan. Lämnar Kelly på dagis vid nio, och ska plugga hårt tills klockan blir dags för fika hemma hos Martina och hennes syster som fyller 22. :D Grattis till er om jag nu skulle glömma skriva om det i morgon. *s*
Nähe, nu måste jag faktiskt ta tag i mitt liv. Plugga var det!
Puss

Inga kommentarer: