söndag 13 december 2009

Bröllop i Ålem.

Hej på er!
I skrivande stund känner jag mig galet tom. Jag vill inte det här... Skona mig någon, och låt mig få det så bra som jag förtjänar att ha det! :'(

Inlägget ska handla om den finaste dagen på länge. Maddes och Karls bröllopsdag. Jag och Sanna tog oss till Kronmunken där en buss väntade på de gäster som ville åka med från Mönsterås. Den tog oss till Ålems kyrka, där ceremonin skulle hållas.
Jag höll verkligen på att börja tjuta när brudparet kom in i kyrkan. Åh, Madde var så vacker!
Det var en superfin ceremoni, och efteråt åkte de häst&vagn till festlokalen i Alsteråskolans aula, medan alla gäster tog sig dit i buss eller bil.
Lokalen var jättefint pyntad, och vi var utplacerade längs borden. Jag kände inte en kotte av de som satt vid mitt bord, men hade det väldigt trevligt hela middagen ändå. :)
Det bjöds på värsta lyxmenyn. Förrätt: Skaldjurssoppa med cognac och rosenbröd. Varmrätt: Lammytterfilé med rostade grönsaker, rödvinssky och potatisgratäng. Dessert: Mangosoppa med julens kryddor och citronsorbet. Gissa om jag vräkte i mig! :D
Under middagen lekte vi lekar, sjöng allsång och andra roligheter. Efteråt blev det tårta. Yummie!
Ett band ägnade sig åt att underhålla oss under kvällen, så vi skakade rumpa till diverse dansbandslåtar. Haha! :) Jag och Sanna hängde med några roliga killar, bilder kommer senare under dagen!
Vi tog oss hem med buss, och jag var faktiskt inte hemma senare än klockan två. Tror jag... Hm. Jag kollade inte på klockan så noga tror jag. Jag skyller på det åtminstone. ;)
Tack Madde och Karl för att jag fick vara med på er stora dag! Jag hoppas verkligen att ni kommer leva lyckliga i alla era dagar! <3

Kelly kom hem vid halv tolv ungefär, och somnade kort därpå. Hon sover fortfarande, men jag funderar på att gå in och väcka henne strax. Jag vill hinna umgås med henne innan jag lämnar henne till pappa Martin ikväll!
Jag tänkte plocka med mig kamera och sladd och ta mig hem till papsen efter jag varit hos x:et, så jag kan ladda upp alla bröllopsbilder både här och på facebook. Så där har ni något att se fram emot. ;)
Ta upp och kolla igenom lite barnkläder från källaren också kanske, och se om det finns något jag kan försöka sälja på tradera. Det är väl hög tid att jag också ger mig på det där, man tjänar ju tydligen en del pengar på det...

Dags att kolla ansiktsboken innan jag springer in och pussar på min lilla tjej.
Ciao!

Inga kommentarer: