lördag 19 december 2009

Bröllop och jäkelskap.

Godkväll alla typer där ute!
Idag har varit en skum dag. Vaknade upp med värsta nästäppan och kände mig låg. Typiskt! Ramlade ur sängen, slängde på mig lite kläder och gick hem till mamsen för att bränna ut en skiva. Självklart snöade det så mycket att himlen snarare såg ut som en enda vit massa... Jag blev bjuden på frukost, och fick prata lite med min älskade mamma. <3
Efter att skivan var färdig (det visade sig såklart att den inte fungerade...) så gick jag hemåt igen för att påbörja looken inför bröllopet. Duschade, sminkade mig och tog på mig något snyggt innan jag traskade iväg till kommunhuset. Det var en rolig upplevelse, och jag hoppas jag kommer få vara med om det igen. :)
Bröllopsfesten ägde rum nere på Jacobsgränd. Vi var väl runt 15 personer skulle jag tro, som vräkte potatisgratäng, kycklingfilé, fläskfilé, sallad o bröd, drack vin och hade trevligt. :)
Barnen och en del gäster åkte hem tidigt, men vi andra påbörjade festen.

Jag hade ju fått i uppdrag att komma med lite lekar, och det tog vi framåt kvällen när alla druckit lite. Jag fann en vän i en tjej jag bara varit lite smått bekant med sen innan, och vi hade det verkligen jättetrevligt. :) Fick dessutom höra att jag har så fina drag, men vet inte hur jag ska framhäva dom. Jag borde gå ner 5 kilo också, och bli omstylad, sen kan jag nog bli modell. Haha! Får inte glömma att personen som sa detta var väldigt full, men jag tog det som konstruktiv kritik, och faktiskt till och med som smicker. ;)
Festen spårade ur som jag nästan förväntat mig, så jag gick hem tidigt. Var hemma redan innan tio, och bytte om till myskläder, satte på en kopp te och vräkte pepparkakskola. Skönt att slippa baksmällan i morgon! :)

Usch, tyck synd om mig! Jag kommer bli sjuk. Den dunkar i bihålorna, kan knappt andas genom näsan och huvudet värker. Hoppas det lägger sig till julafton, annars lär det bli mindre kul...
Nej, nu ska jag inte gnälla mer. Blir nog sängen snart tror jag. Lite nässpray och en huvudvärkstablett så kanske jag lyckas sova i natt... *suckar*
Puss hej!

Inga kommentarer: