torsdag 3 december 2009

Detektiver i Torsås!

Hej på er!
Snart natt och jag borde gå och lägga mig. Vill ju bara uppdatera er lite om min dag, som faktiskt varit väldigt händelserik för att ha ägt rum i Torsås/Bergkvara. *s*
Jag och Natta åkte till Ur & Skurdagiset i Bergkvara för att observera och ställa lite frågor om hållbar utveckling. Mycket ambitiöst.
Därefter åkte vi vidare för att hälsa på hennes pappa och käka middag. Han var urtrevlig och deras två hundar var helmysiga! Ja, det var en väldigt bra dag.
Vi åkte in till stationen i Torsås för att hämta upp Nattas lillebror, och på väg hem körde vi nästan på en lösspringande hund. Ingen husse/matte i sikte, så jag hoppade ut och sprang ifatt den. En gammal schäfer som tydligen var ute på vift, så vi började dörrknackningen. Efter mycket om och men hittade vi hundens ägare, som precis upptäckt att han hade rymt. Dagens goda gärning utförd av Natta P och Cissi B. *stolt*

Vi hade hemsk allsång i bilen hem, och väl hemma ägnade jag mig åt att slänga sopor, bestämma mig för att börja källsortera, dammsuga och vräka popcorn. :)

Jag blev lite förvånad igårkväll när jag tog fram måttbandet och började mäta mig. Jag som trodde det var fel på mig, eftersom jag minskade i vikt men känner mig större i omkrets. Fel fel fel. Jag har inte bara gått ner 6 kilo sen i maj (helt utan ansträngning dessutom! :O) utan jag minskar i omkrets också. Borde väl vara väldigt nöjd, men jag gör ju verkligen inget för att förtjäna denna belöning. Hm... Nåja, det är väl bara att se glad ut, för det går ju åtminstone åt rätt håll. *asg*

I morgon är det fredag och därmed dags för julbord med klassen! Ska bli helkul! Först har vi dock en föreläsning på förmiddagen, och sen ska jag och Jimmy försöka komma någonvart med vårt debattarbete. Kommer bli en väldigt bra dag har jag på känn. :)
Dags för sängen!
Puss på er!

1 kommentar:

Jessa sa...

Hehe Torsås är ju min hemkomun. Växte upp i Söderåkra men det ligger i Torsås:)