söndag 6 december 2009

A drop in the ocean.

Godkväll!
Jag sitter här och lyssnar på bra musik. Prinsessan är äntligen hemma, så nu känns allt komplett igen. :)
Jag var hemma hos mina älskade päron en sväng och tvättade min bil. Den var faktiskt vit under all smuts! *kors i taket*
Syster bakade pepparkakor, så jag svullade mig mätt på såna innan jag åkte iväg och hämtade x:et och Kelly. Skjutsade honom till B-måla på någon innebandyträning (han tankade ju ändå bilen!), och sen var tanken att jag och Kellan skulle åka hem och laga mat. Men hon blev helt förstörd när jag svängde in på vår gata istället för att fortsätta hem till mormor, hon hade visst saknat dem massor. Jag diskuterade lite med henne, men fick till slut ge med mig och åka tillbaka hem till mamma och pappa. *s* Kelly var åtminstone överlycklig (ja, jag är förstås alltid lycklig när jag får vara med min familj!), vi käkade mat, pratade spöken, plockade med fina knappar och alla deras julsaker. Resultatet blev att vi inte var här hemma förrän kvart över åtta, och då var det bara att slänga prinsessan i säng! Hon brukar ju lägga sig halv åtta- åtta här hemma annars...

Jag känner mig så fruktansvärt stressad just nu. Ekonomin är inte vad den borde vara, massor att göra i skolan, skumma typer och jobbiga känslor hela tiden. Jag satt och pratade med pappa om de förbannade pengarna idag, och kom fram till att jag inte har någon koll alls! Jag fick ju restskatt i år, och ska betala över 3000 spänn nu lagom till jul, har en obetald räkning på Adlibris, glömt förlänga på mitt bostadsbidrag, och så har vi bilskatt och besiktning i början på året. Fattar inte hur jag ska lyckas reda ut allt, men det måste gå! Har jag klarat mig utan betalningsanmärkningar hittills så ska jag nog fan klara mig resten av livet också! *fnyser*
Nu i veckan ska jag ringa runt till alla förbannade bolag som vill ha pengar och lösa mina bekymmer. Efter den här veckan kommer det bli mycket lugnare i skolan hoppas jag. Har ju tentan på fredag som känns värst. *gah* Ett problem i taget! Jag blir dock förvånad om jag inte får massa stresseksem nu snart. *bönar och ber om att få slippa*


Usch, den här låten är så vacker så jag tror jag spyr. Känns rakt in i hjärtat om inte annat...

I morgon ska jag lämna Kellan på dagis vid halv nio, och sen hem för att fixa käk och looken innan jag slänger mig på bussen och åker in till stan. Har inte riktigt klart för mig vad som händer i veckan faktiskt. Massor av plugg åtminstone, men jag kan ju inte bara ägna mig åt det! Har svamlat med både Martina, Natta och Belinda om att träffas, så där har jag ju en hel del tid planerad. :) På fredag är det julmiddag hos mormor som gäller, och på lördag är det bröllop.
Tur vi redan har fixat present, för det hade varit något pinsamt att komma dit med en egenhändigt målad teckning på brudparet eller nåt. *s* Hittade ju en outfit i min garderob också, men kan inte ladda upp någon bild såklart... Bilderna jag fick upp från i fredags laddade jag upp på mina föräldrars dator, så det är min det är fel på har jag nu konstaterat.

Nä fy... Nu orkar jag inte skriva mer, så jag sätter punkt för den här dagen. Nya tag i morgon! :)
Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

cissi varför vågar du inte reda ut alla dina anklagningar du säger till alla jag gjort är du så feg att du inte kan stå för vad du säger eller skriver i din blogg men att säga det till mej face to face det vågar du inte vill bara veta vad jag gjort dej trodde du va en rätt tuff tjej men du är inte lika tuff i the real life utom i din blogg du är en feg tjej som inte vågar stå för vad you har sagt och anklaga mej för saker jag inte har gjort har blivit frikänd av att inte vara en så kallad fönstertittare som du nu påstår o skriver i din blogg du kan annmäla mej om du har lust är inte det minsta rädd för det för då kommer min advokat och du o jag ha ett samtal tillsamans och det kan inte polisen hindra så det är fritt fram att göra en anmälan allt jag vill är att du och jag ska prata ut om detta och sen är det bra med det sen är allting uträtt men vad jag förtår så vågar du inte att reda ut detta bara du och jag för detta rör ingen annan du känner dej obekväm att jag vet vad du bor någonstans va fan menar du med det tala om vad jag gjort dej för något när du jobbade på gladan var jag alldrig i bråk eller otrevlig mot någon det kan danne o resten spm arb på gladan intyga du vet vem, HOPPAS FÅ ETT ÄRLIGT SVAR FRÅN DEJ OM VAD JAG IGENTLIGEN GJORT DEJ FÖR NÅGOT,