onsdag 23 december 2009

En bra dag.

Hej på er alla mitt i natten!
Jag ska strax hänga upp min tvätt, och sedan hoppa i säng. Det blir en lång kommande dag med trängsel i Kalmar, julklappsletande, inslagande och uppesittarkväll. Jag kommer nog somna gott om ett dygn misstänker jag... *s*

Idag var jag och Kelly uppe tidigt och skulle ta bilen till Statoil och MVC. För det första fick jag gräva fram bilen ur all snö innan jag ens kunde se den... Sen startade den knappt, och när jag väl fått in både mig och Kelly, kunde jag inte stänga förardörren! Det slutade med att jag fick köra med sommardäck i snigelfart samtidigt som jag försökte hålla fast dörren så den inte åkte upp. Väl framme vid Statoil hade tanklocket fryst fast, så jag fick åka till MVC i väntan på att bilen skulle tina upp. Parkerade, låste bilen, men förardörren stod fortfarande vidöppen. Tur den fanns kvar när vi var klara med det vi skulle göra! *s*
Tog oss hem till mina föräldrar, och DÄR kunde jag som först stänga dörren. Bättre sent än aldrig...
Pappa hjälpte mig att byta till vinterdäck, så nu äntligen kör jag lagligt! Ville ju inte bli tvungen att köra med sommardäck in till Kalmar direkt... Lite rädd om livet är jag i alla fall. ;)

Vi var hemma igen efter 12, och kort därpå dök Nathalie upp. Vi satt och småpratade lite tills Kellan vaknade ur sin skönhetssömn. Vi klädde på oss massa kläder, och gick ut med pulka och snowracer till pulkabacken på Mudden. Där spenderade vi mycket tid och energi på att kuta uppför backarna och åka i raketfart nerför. Det finns knappt något bättre än att åka pulka! Vilken lycka. :)
Vi åkte en sväng till affären och hjälptes åt att laga tacos. Guacamole är ett nyblivet tillbehör i min taco-buffé! Får inte missas! :)
Kelly badade, och sedan somnade hon innan åtta. Då tog jag och Natta oss friheten att vräka ostkaka med hemgjord hallonsylt. Shame on us!
Så, tack Nathalie för en väldigt trevlig dag! Du är min stålkvinna... ;)

Nu är det verkligen dags att sätta punkt för den här gången. Jag återkommer snart igen! :)
Puss hej!

Inga kommentarer: